Google Blog ČR

Strana 5 z 37« První...34567...102030...Poslední »

Po stopách vědy: Top 3 vědci a objevitelé vybráni

Hned deset českých vědců, vynálezců a matematiků reprezentujících tři poslední století historie lidského bádání se utkalo o vaší přízeň. Na www.postopachvedy.cz jste do včerejšího večera měli možnost hlasovat a rozhodnout, kdo podle vás nejvíce přispívá nebo přispěl k rozvoji společnosti.

Do hlasování se vás zapojilo 330 a svými dohromady téměr 1000 hlasy jste vybrali trojici českých osobností, jejichž příběhy nyní zfilmujeme.

  1. místo patří Oldřichu Jirsákovi, vědci, který sestrojil první stroj na průmyslovou výrobu nanovláken.
  2. příčku obsadil Kurt Gödel, jeden z největších logiků všech dob, který se setkal i s Einsteinem.
  3. stupínek patří Blance Říhové, která své bádání zaměřila na imunologii a výzkum léčiv pro léčení nádorových onemocnění.


Podle výsledků hlasování českou veřejnost nejvíce zaujaly nejenom vynálezci netradiční technologie, ale i osobnosti ze světa matematiky a přírodních věd. V těsném závěsu se pak umístila Marcela Fejtová, vynálezkyně kyber oka a Tomáš Tyc, fyzik a spoluautor návrhu neviditelného pláště.

V nejbližší době bude probíhat příprava videí vybraných osobností, vrámci kterých bychom veřejnosti chtěli přiblížit jejich osobní příběhy a vědeckou činnost. Video materiál představíme veřejnosti koncem listopadu, pak bude volně dostupný online a budou ho moci využívat rodiče a učitelé pro další vzdělávání.

Projekt s názvem Po stopách vědy jsme odstartovali ve spolupráci se Scio s cílem podpořit zvídavost dětí a zvýšit zájem mladé generace o vědu a technologie. Projekt představuje české osobnosti, které svými objevy a vynálezy významně přispívají nebo přispěly k rozvoji společnosti. Kromě méně známých, ale za to významných osobností, pro které mohla veřejnost hlasovat, lze nahlédnout i do Síně slávy známých Čechů a Češek, kteří se zapsali do historie světové vědy a techniky.

Iniciativa je součástí celoročního programu Google pro vzdělávání v Česku (podpora STEM).

Martina Ondrušová
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Eduína 2013

Více než 70 inovací ve vzdělávání zhodnotí 7 porotců

První ročník soutěže o cenu Eduína 2013, kterou organizuje EDUin ve spolupráci s českým Googlem, odstartoval letos v květnu. Udělením ceny Eduína 2013 chceme společně s organizací EDUin ocenit inovativní projekty ve vzdělávání dětí, učitelů i rodičů.

Celkově bylo nominováno 70 inovativních počinů. V prvním kole zasedne 7 členná odborná porota, která vybere 9 nejlepších iniciativ a v další fázi bude rozhodovat veřejnost, tj. vy uživatelé (startujeme 14. října). Kromě Ceny odborné poroty a Ceny veřejnosti vyhlásíme i Cenu Googlu za využití technologií ve vzdělávání.

O udělení ceny Eduína 2013 budou rozhodovat:

  • Jana Hrubá přes 30 let učila žáky 2. stupně ZŠ, soukromě vydávala časopis Učitelské listy, stojí za dvěma desítkami knih z oblasti inovací ve vzdělávání, dodnes pracuje v učitelských asociacích a provozuje web Učitelské listy.
  • Bořivoj Brdička působí jako odborný asistent na Katedře informačních technologií a technické výchovy PedF UK v Praze, je znám hlavně jako autor, editor a správce webu Učitelský spomocník.
  • Pavlína Hublová 20 let učila na ZŠ, nyní pracuje jako vedoucí Metodického portálu v Národním ústavu pro vzdělávání, je členkou skupiny GEG ČR (Google Edu Groups) a organizátorkou podskupiny GEG Učte s námi.
  • Václav Trojan byl v roce 1992 jedním ze zakladatelů Gymnázia INTEGRA Brno, které poté 18 let řídil, dnes je vedoucím katedry Centrum školského managementu PedF UK v Praze.
  • Martin Rychlík, etnolog a novinář, pracoval jako redaktor v ČTK, posléze jako editor a reportér týdeníku Euro, od roku 2010 je redaktorem portálu Česká pozice a na Filozofické fakultě UK vyučuje antropologii umění a Polynésie.
  • Michal Kaderka učil na gymnáziu a spolupracoval se vzdělávací sítí škol a nadací The world ORT, školství se nepřestal věnovat ani po odchodu do soukromého sektoru v roce 2008, v porotě zastupuje rodiče.
  • Tomáš Feřtek byl v letech 1992 – 2007 reportérem týdeníku Reflex, dnes pracuje jako dramaturg a scenárista České televize, je spoluzakladatelem a tiskovým mluvčím společnosti EDUin, vydal několik publikací věnujících se vzájemnému vztahu škol a veřejnosti.

S vítězi vás seznámíme koncem října na stránce projektu www.eduina.cz. Tato iniciativa je součástí našeho celoročního programu Google pro vzdělávání v Česku.

Janka Zichová
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Hudba Google Play startuje v ČR v plné parádě!

Hudba je zábava, ale někdy to může vypadat přesně naopak: přenášení souborů mezi počítači, synchronizace mezi telefonem a tabletem a spousta dalších drátů. Ode dneška to vše můžete hodit za hlavu a začít si hudbu opět užívat :). Dnes v České republice spouštíme dlouho očekávanou službu Hudba Google Play, a to hned v plnohodnotné verzi!

Během několika vteřin se dostanete k milionům skladeb, které můžete jednoduše nakupovat v obchodu Google Play prostřednictvím pár kliků. Kromě světových hitů a alb najdete v nabídce téměř kompletní českou produkci nejrůznějších žánrů včetně kapely Lucie, Tomáše Kluse nebo i zpěvačky Lucie Bílé. V rámci Hudby Google Play se dostanete také k deskám a skladbám téměř 50 hudebních vydavatelství včetně mnoha lokálních jako jsou EMI, Championship Music, Sony Music, Supraphon a Universal Music.

Navíc dnešním dnem startuje i služba Hudba Google Play Naplno, díky které získáte neomezený přístup k milionům skladeb a hudebních alb. A nejenom to, v rámci služby Naplno si budete moci vytvářet interaktivní playlisty (tzv. rádia) podle vybrané skladby nebo interpreta. Jednotlivé songy pak můžete libovolně doplňovat, odstraňovat a znovu je přidávat do seznamu nebo pomocí funkce “Okamžitý poslech” si užívat hudbu, kterou vám služba nabídne na základě vašich oblíbených skladeb.

Chtěli byste si službu Naplno nejdřív otestovat?
První měsíc si ji můžete vyzkoušet zcela zdarma. Za měsíční předplatné pak dáte 149 Kč, přičemž do 15. listopadu může kdokoliv využít zvýhodněné nabídky a získat ho za 129 Kč.

Službu Hudba Google Play můžete do třetice využívat i jako úložiště a nakombinovat vytvořenou knihovnu s vlastní hudbou. V rámci služby si lze nahrát svoji soukromou hudební sbírku v rozsahu až 20 tisíc oblíbených skladeb, uložit si ji zdarma v cloudu a následně ji streamovat ze svých zařízení.

To vše teď můžete využívat na vašich chytrých telefonech a tabletech s operačním systémem Android v online obchodě Google Play a přes webové rozhraní play.google.com. Vybraná alba a playlisty písní jsou dostupné i offline, můžete si je stáhnout ve formátu MP3 do počítače nebo do své iTunes knihovny.

Martina Ondrušová
Google ČR

Novinky z dílny Googlu můžete sledovat i na Google+ stránce českého Googlu nebo na Facebooku.

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Online škola reklamy (5. týden): Sledování výsledků inzerce

Chtěli byste vědět, zda inzerce přináší potřebné výsledky? Ukážeme vám, jak můžete její návratnost sledovat, a to v pátém díle naší Podzimní školy reklamy na Googlu.


Možná jste si již všimli, že ne každý klik vede k vámi požadované akci na vaší stránce (např. k objednávce, k vyplnění kontaktního formuláře, k stáhnutí letáku atd.). Dosáhnutí co nejvyšší míry prokliku by pro vás proto nemělo být to nejdůležitější. Po nastavení Sledování konverzí se nejen dozvíte, zdali vám vaše investice do inzerce přináší žádoucí akce (t.j. konverze), ale také např. která klíčová slova jich přináší nejvíce, a jsou tedy pro vás nejvýhodnější. Přesněji tak vyhodnotíte úspešnost inzerce. Následně můžete lépe optimalizovat své kampaně tak, abyste dosáhli co nejlepší návratnosti investovaných prostředků.

Webinář se uskuteční 3. října 2013 v 10:00 a dozvíte se:
  • Co jsou konverze a proč je sledovat
  • Jak si nastavit Sledování konverzí
  • Jak analyzovat a interpretovat data z konverzí
  • Jak vylepšit kampaň pomocí Sledování konverzí
Webinář se uskuteční prostřednictvím funkce Hangouts on Air. Budete jej tak moci sledovat online přímo v tomto článku. Pro ​​účast na webináři stačí, když 3. října 2013 v 10:00 opět navštívíte tento blogový příspěvek.

Nechcete webináře zmeškat?
Rozvrh Podzimní školy AdWords si můžete zaznamenat pomocí tohoto Google kalendáře.

Jestliže se webináře nemůžete zúčastnit, najdete jeho záznam v tomto blogovém příspěvku a tradičně v sekci webinářů na Fóru Google AdWords, kde se také budete moci zapojit do diskuse. V téže sekci rovněž pravidelně informujeme i o připravovaných webinářích.


Jste agentura, která nabízí reklamní řešení Google a máte zájem o pokročilá školení? Přihlašte se do programu Engage pro agentury!

Těšíme se na vaši účast!


Marek Bubeník a Jakub Straka
Tým Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Vydejte se „Po stopách vědy” a hlasujte!

Kdo sestrojil první český počítač? Existuje neviditelný plášť? K čemu slouží kyber oko?

Rádi bychom podpořili zvídavost našich dětí a zvýšili zájem mladé generace o vědu a technologie. Z mezinárodních zjištění totiž vyplývá, že gramotnost mladších žáků v oblasti matematiky a přírodovědy se zhoršila a nyní spíše stagnuje.

Ve spolupráci se Scio dnes startujeme nový projekt pod názvem “Po stopách vědy”, v rámci kterého představíme české osobnosti, které svými objevy a vynálezy významně přispívají nebo přispěly k rozvoji společnosti, ale nejsou široké veřejnosti až tolik známé.

Klíčovou součástí projektu je zapojení české veřejnosti, zejména však dětí, rodičů a učitelů. Zapojit se můžete i vy. Rozhodněte, o kterých osobnostech a jejich objevech byste se chtěli dozvědět více prostřednictvím krátkých zfilmovaných příběhů.

Na webu www.postopachvedy.cz můžete vybírat z 10 významných vědců, vynálezců a matematiků reprezentujících tři poslední století historie lidského bádání. Najdete mezi nimi i Antonína Svobodu, vynálezce prvního českého počítače, Kurta Gödela, jednoho z nejvýznamnějších logiků všech dob, nebo Marcelu Fejtovou, vynálezkyni kyber oka.

Hlasování poběží ode dneška až do 2. října. Příběhy tří osobností s největším počtem hlasů následně zfilmujeme a představíme koncem listopadu. Video materiál, který bude volně dostupný online, pak mohou využívat rodiče a čeští učitelé matematiky a přírodních věd.

Kromě hlasování můžete také nahlédnout do tzv. Síně slávy významných Čechů a Češek, kteří se zapsali do historie světové vědy a techniky.

Projekt Po stopách vědy je součástí našeho celoročního programu Google pro vzdělávání v Česku (iniciativa na podporu STEM), ve kterém se společně s partnery zaměřujeme na podporu změn v českém vzdělávání, a to zejména prostřednictvím nových technologií i přístupů.

Těšíme se na vaše hlasy!

Martina Ondrušová
Google ČR

Novinky z dílny Googlu můžete sledovat i na Google+ stránce českého Googlu nebo na Facebooku.

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Seznamte se s Google Apps pro firmy

Uvažujete o změně firemní kultury, ale nevíte jaké řešení je to pravé? Google Apps jsou možná odpovědí na všechny vaše otázky. Díky balíčku aplikací můžete získat rychlé a úsporné řešení, zvýšit efektivitu zaměstnanců a odstranit bariéry, které vám až doposud bránily v lepší týmové spolupráci.

Pokud jste z Prahy nebo se sem chystáte, přijďte se (zdarma) podívat na business breakfast pro významné retailové společnosti, kde vám představíme Google Apps, platformu, na které funguje více jak 5 milionů firem po celém světe. Během akce vystoupí také zákazníci, kteří se podělí o své zkušenosti s touto platformou. Na závěr nebude chybět ani diskuze o možnostech, které Google Apps mohou vaší firmě přinést.

O necelý týden později proběhne business breakfast na stejné téma, tentokrát však zaměřená na významné konzultační a poradenské firmy. Na této akci mimo jiné vystoupí:

  • Táňa le Moigne, CEO – Google ČR
  • Nikos Balamotis, CEO – QED Group
  • Barbora Stejskalová, CEO – Human Garden
  • Evžen Cekota, CEO – Evžen Cekota

Business breakfast pro významné retailové firmy se uskuteční ve středu 25.9. a Business breakfast pro významné konzultační a poradenské firmy v úterý 1.10..

Více informací včetně možnosti, jak se na akce registrovat, se dozvíte na www.netmail.cz/udalosti.

Michal Procházka, marketingový manažer, Netmail

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Online škola reklamy (4. týden): Remarketing

Opouštějí užívatelé vaše stránky bez dokončení objednávky? Přiveďte je na ně zpět pomocí funkce Remarketing. Naučíme vás s ní pracovat ve čtvrtém díle naší Podzimní školy reklamy na Googlu.


V rámci minulého webináře na téma Reklamní síť Google jsme stručně představili funkci Remarketing, díky které máte možnost zacílit reklamy například na uživatele, kteří již jednou navštívili vaši stránku a nedokončili objednávku, nebo se připomenout stávajícím zákazníkům i s další nabídkou. Reklama se tak zobrazí pouze těmto vybraným uživatelům, kteří vás již znají, a to kdekoliv v Reklamní síti Google.

Webináři se uskuteční 26. zaří 2013 v 10:00 a dozvíte se:
  • Co je Remarketing?
  • Jak funguje?
  • Proč ho využívat?
  • Optimalizační tipy
Webinář se uskuteční prostřednictvím funkce Hangouts on Air. Budete jej tak moci sledovat online přímo v tomto blogovém příspěvku. Pro ​​účast na webináři stačí, když 26. září 2013 v 10:00 opět navštívíte tento blogový příspěvek.

Nechcete webinář zmeškat?
Rozvrh Podzimní školy AdWords si můžete zaznamenat pomocí tohoto Google kalendáře.

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Novinka pro české neziskovky: YouTube pro neziskové organizace

Máte neziskovku nebo ji teprve rozjíždíte? Chcete, aby se o vás dozvěděli ti správní lidé? Snažíte se zviditelnit a ukázat všem vaši práci? Pokud je odpověď ano, nenechte si ujít náš nový program YouTube pro neziskové organizace. Buďte online a vaše sdělení se dostane přesně tam, kam chcete.

Největší výhodou programu je jeho jednoduchost. Založíte si kanál, nahrajete video, ve kterém ukážete svůj příběh a začnete s propagací vaší činnosti. Program má pro vaši organizaci několik zásadních výhod, které můžete využívat hned po přihlášení. Díky funkci Živý přenos můžete streamovat vaši každodenní činnost, zajímavé události, které pořádáte, nebo pomoc, kterou poskytujete.

Do videí můžete umístit aktivní odkaz, na který vaši příznivci mohou kliknout a propojit se s vaším webem nebo iniciativou, kterou propagujete. Také budete moci umístit příspěvek pro své příznivce a podělit se s nimi o nové informace. Můžete využívat i poznámky k videu, komentovat a navnadit uživatele, aby se přihlásili k odběru nebo navštívili váš oficiální web.

V nejbližích týdnech budete také moci začít využívat tlačítko “Darovat” pro získavání finanční pomoci. Poslední, ale důležitou funkcí je interakce mezi vámi a dalšími neziskovkami. Program nabízí fórum, kde můžete sdílet své poznatky, hledat pomoc mezi profesionály nebo se dělit o úspěchy, a to vše bezplatně.

Všechny informace o programu naleznete na youtube.cz/nonprofits, inspiraci můžete načerpat již dnes na speciálním fóru. Pokud chcete, abychom vám každý měsíc zasílali informační bulletin, připojte se do skupiny Google YouTube Nonprofits. Pro kompletní přehled si stáhněte naši příručku pro dobročinné organizace.

Další neziskovou iniciativou, kterou můžete využít, je Program Google Grants. Pomocí něho můžete propagovat své webové stránky prostřednictvím inzerce na stránkách Google. V České republice program Google Grants (google.cz/grants) nabízí neziskovým organizacím grant na reklamu ve vyhledávání Google.

Neziskové organizace mohou navíc využívat všechny další online služby jako Mapy Google, cloudové řešení Google Apps nebo sociální platformu Google+. Online nástroje jim tak mohou pomoci v budování povědomí o aktivitách, zapojení veřejnosti a vzájemné interakci a také v efektivnějším a snadnějším řízení organizace včetně získávání finančních zdrojů.

Užitečné informace a odkazy:

Informace pro neziskové organizace v češtině

  • Mapy: mapy.google.cz
  • YouTube
  • Co se vyhledává ve světě i u nás: google.cz/trends
  • Informace pro neziskové organizace v angličtině

    Informace o českém Googlu

    Janka Miklík Zichová
    Google ČR

    Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

    Online škola reklamy (3. týden): Grafická reklama a reklamní síť Google

    Přicházíme s třetím dílem naší Podzimní školy reklamy na Googlu a máme pro vás školení o grafické reklamě a reklamní síti Google. Chcete-li začít budovat povědomí o vaší značce online, tak je webinář právě pro vás!

    Vyhledávání je sice velmi populární, uživatelé však tráví většinu času prohlížením informačních a zpravodajských stránek, komunikací či nakupováním. Pomocí AdWords máte možnost zobrazit vaše reklamy uživatelům i během těchto aktivit a oslovit je tak v různých fázích nákupního cyklu. Reklamy se budou zobrazovat na stránkách našich partnerů v rámci reklamní sítě Google.

    Ve srovnání s vyhledáváním máte k dispozici širší možnosti cílení. Naučíme vás, jak cílit nejen na základě klíčových slov, ale také na základě zájmů uživatelů, na témata stránek či dokonce přímo na uživatele, kteří již jednou navštívili vaše stránky. Webinář je vhodný i pro úplné začátečníky.

    Webináři se uskuteční 19. zaří 2013 v 10:00 a dozvíte se:
    • Jak začít inzerovat na reklamní síti?
    • Jaké jsou možnosti cílení?
    • Tipy na účinné grafické reklamy
    • Optimalizace CPC v reklamní síti


    Webinář se uskuteční prostřednictvím funkce Hangouts on Air. Budete jej tak moci sledovat online přímo v tomto blogovém příspěvku. Pro ​​účast na webináři stačí, když 19. září 2013 v 10:00 opět navštívíte tento blogový příspěvek.

    Nechcete webinář zmeškat?
    Rozvrh Podzimní školy AdWords si můžete zaznamenat pomocí tohoto Google kalendáře.


    Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

    Online škola reklamy (2. týden): Dynamické reklamy a produktové reklamy

    Přicházíme s druhým dílem naší Online školy reklamy na Googlu. Tentokrát na pokročilejší téma určené především majitelům e-shopů.

    Proč se vyplatí zúčastnit se i tohoto webináře?
    Máte elektronický obchod se stovkami produktů? Nemáte čas vytvářet kampaně pro nové produkty a nestíháte obměňovat kampaně podle změn vašeho sortimentu? Chcete u reklam zobrazovat více informací a klasický textový formát vám už nevyhovuje? Pak je náš další webinář v rámci Podzimní školy právě pro vás.

    Kdy?
    Náš webinář se uskuteční už tento týden ve čtvrtek 12. září 2013 v 10:00. Osnovu a plán všech dalších lekcí můžete nalézt v našem rozvrhu.

    Společně se naučíme, jak správně nastavit dynamické a produktové reklamy, které vám ušetří spoustu času a přilákají nové zákazníky. Ukážeme si:
    • Správné nastavení zdrojú dat v účtu Google Merchant Center
    • Nastavení kampaní na straně AdWords
    • Tipy na vylepšení reklam a pozice


    Webinář bude určen hlavně pro majitele e-shopů. Uskuteční se prostřednictvím funkce Hangouts on Air. Budete jej tak moci sledovat online přímo v tomto blogovém příspěvku. Pro ​​účast na webináři stačí, když 12. září 2013 v 10:00 opět navštívíte tento blogový příspěvek.

    Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

    Strana 5 z 37« První...34567...102030...Poslední »