4CZ
Tak trochu jiný web…

Google Blog ČR

Startuje program Google pro neziskové organizace

Dobře víme, že neziskový sektor stojí na nadšení a snech něco změnit. S cílem podpořit projekty, které aktivně zlepšují život kolem nás, jsme před pěti lety v Česku uvedli pilotní kolo programu Google Ad Grants (bezplatnou inzerci ve vyhledávání Google). Vidíme, že české neziskovky internet vnímají jako efektivní komunikační a propagační nástroj svých aktivit. Počínaje dnešním dnem se mohou zapojit do programu Google pro neziskové organizace, který byl doposud dostupný v 8 zemích světa.

Program sdružuje nástroje Googlu pro neziskovky pod jednou střechou. Kromě již dostupné bezplatné inzerce ve Vyhledávači Google a pokročilých nástrojů YouTube budou neziskovky nově moci zdarma využívat sadu online aplikací Google Apps pro neziskovky (Gmail, Kalendář či Google Disk). Program také nabízí výukové materiály, případové studie nebo možnost zapojit se do světové komunity neziskovek a sdílet své zkušenosti.

Součástí programu Google pro neziskové organizace jsou:

  • Google Apps pro neziskové organizace: Bezplatná verze profesionální sady firemních online nástrojů Google Apps, která zahrnuje Gmail, Kalendář Google a Disk Google pro spolupráci a možnost využít 30 GB úložného prostoru.
  • Google Ad Grants: Bezplatná inzerce ve vyhledávání Google až do výše 10 000 $ měsíčně pro propagaci a zvýšení povědomí o aktivitách.
  • YouTubePrémiové budování značky pomocí kanálů YouTube a zvýšená kapacita nahrávání.

Zkušenost s využíváním Google Ad Grants mají už například organizace Člověk v tísni, Dobrý anděl nebo Unicef.

„Program Google Ad Grants už do sbírek Člověka v tísni přinesl přes 2 miliony korun a naše reklamy si prokliklo 700 tisíc uživatelů. Díky tomu jsme mohli nakoupit několik tisíc koz či školních pomůcek pro nejchudší lidi na misích. Další výhodou je možnost dát vědět o tématech, kterými se zabýváme, ať už se týkají chudoby v Česku či lidských práv ve světě,“ říká Tomáš Urban z organizace Člověk v tísni

Markéta Křížová z Dobrého anděla jej doplňuje: „Jako nezisková organizace bychom si propagaci v takovém rozsahu mohli jen stěží dovolit. Každý měsíc plného využívání Google Ads Grants naši reklamu zobrazí 800 tisícům uživatelů a proklikne na ni téměř osm tisíc lidí.“ 

„Největší přínos jsme zaznamenali ve více než 100procentním nárůstu návštěvnosti našich webových stránek a charitativního e-shopu, což se projevilo zvýšeným počtem objednávek nabízených produktů i on-line darů na pomoc dětem v rámci našich programových aktivit, které UNICEF rozvíjí ve více než 150 zemích světa,“ potvrzuje Hana Čermáková z UNICEF.

Organizace, které se chtějí do programu zapojit, musí být neziskovou organizací s odpovídající právní formou a splňovat podmínky programu. Způsobilost neziskových organizací k zapojení pro Google ověřuje síť TechSoup Global, která v České republice působí prostřednictvím partnerské organizace Sdružení VIA realizující program TechSoup Česká republika.

Více informací o programu najdete na stránce www.google.com/nonprofits.

Martina Joneková
Google ČR

Parazitování na konkurenčních klíčových slovech a obrana proti tomu

V dnešním dravém prostředí a při silné konkurenci je mnoho způsobů, jak se prosadit. Někteří inzerenti jdou tradiční cestou inzerce produktů, firem a služeb, ale to samozřejmě není jediným marketingovým nástrojem. Na internetu stále více přibývá guerilla marketingových akcí se zapojením YouTube videí, webových stránek a podobně.


Je tu však ještě další způsob, jak konkurenci “převézt”. Inzerenti totiž mohou přes Google AdWords vytvořit kampaň, která bude mít ve svých spouštějících klíčových slovech slova konkurence.

Uveďme si příklad: o Vánocích všichni kupují kapry. Řezníci tratí a rozhodnou se, že vytvoří kampaň proti kapří konkurenci. Vytvoří si tedy reklamy a do všech klíčových slov zadají slova jako: “kapr k večeři”, “štědrovečerní kapr”, “kapr” a podobně. Jenomže jejich reklamy budou ve skutečnosti na hovězí steaky. To bude znamenat, že při zadání klíčového slova “kapr” se zákazníkovi může zobrazit reklama na hovězí steak.

Výhodné? Možná, ale musíme si uvědomit, že Google takovým reklamám musí zaručeně dát nižší skóre kvality v relevantnosti, a i relevance pro zákazníka bude velice nízká. Ledažeby produkt řezníků byl opravdu lepším produktem a pak by bylo vše v pořádku. Že vám to nepříjde fér? Že vám příjde nezákonné, když někdo používá Vaši ochranou známku, jméno firmy či vaše značky produktů? Nezákonné to určitě není a to potvrdila i EU ve svém rozsudku Soudního dvora C‑323/09, paragraf 91: “takové užívání v zásadě spadá do mezí zdravé a spravedlivé hospodářské soutěže v odvětví daných výrobků nebo služeb”. Pozor však na fakt, že ochranou známku můžeme vložit sice do klíčových slov, nikoli však do textu reklamy.

Existuje tedy nějaká obrana?

Ano, nově v AdWords existuje flexibilní strategie, u které můžete nastavit, aby se Vaše reklamy vždy zobrazily nad reklamou z jiné domény. Pak tedy například kapři by se mohli rozhodnout, že to takhle nenachají a na své klíčové slovo “kapr” si nastaví flexibilní strategii, aby ve 100% zobrazeních vyhráli nad řezníky. Tato strategie se nazývá Cílový podíl vítězných zobrazení a podrobné informace naleznete zde.

Více informací o strategii flexibilních nabídek se můžete dozvědět v našem online webináři. Pokud máte jakékoli další otázky tak budeme rádi, když se zapojíte do diskuze na Fóru Google AdWords.


Autor příspěvku: Michal Pospíšil, Associate Account Strategist

Čím překvapily nejlepší projekty Web Rangerů letos?

V pondělí představili zástupci pěti nejúspěšnějších týmů vzdělávacího projektu Web Rangers 2.0 své výstupy. Zájem stát se certifikovaným Web Rangerem a učit své vrstevníky bezpečnému chování na internetu letos projevilo skoro 500 dětí mezi 13 – 15 let ze 79 škol a 70 měst.

Ti nejmotivovanější kandidáti prošli dvoukolovým výběrem a zúčastnili se celodenního workshopu o bezpečném chování na internetu. Přivítal je i Youtuber Jirka Král, který se do druhého ročníku také aktivně zapojil. Potom už pracovali samostatně na vlastních projektech. Podle slov jejich “tet”, mentorek z GEG ČR, ve srovnání s loňským rokem byly děti aktivnější a mnohé týmy vytvořily hned několik výstupů. Do závěrečného hodnocení jich bylo přihlášeno celkem 72.

Všichni finalisté museli zaujmout originalitou a výjimečnou aktivitou. Vítězky Tereza Pánková s Nikolou Bartošovou se jako jediné z obou ročníků projektu zaměřili i na mladší děti. Uspořádaly pro ně hravé přednášky v mateřské škole doplněné videem s Karkulkou. Myslí si totiž, že i předškoláci již potřebují znát základní pravidla bezpečného pohybu po síti, protože tablet dnes dostávají do rukou i batolata.

Ondřej Cach a Dalibor Havlíček zaujali nejen výborným grafickým zpracováním vytvořených materiálů, ale i produkčně náročným výstupem v podobě offline hry “Hoax nebo phishing?”, kde si můžete vyzkoušet, zda je od sebe bezpečně poznáte.

Nikol Štekláčová a Nela Grodová zase jako jediné pro prezentaci tématu využily kromě standardního i ”analogový” skládací komiks. Jejich video o kybergroomingu stihlo do dneška nasbírat skoro 350 zhlédnutí. Vše završily napsáním osvětového článku, který vyjde v časopise Skaut a osloví tak další tisíce dětí.

Po dvou ročnících na českých školách působí 240 proškolených Web Rangerů, kteří svým vrstevníkům předávají nové informace o zásadách bezpečného chování na internetu.

Více informací o projektu, který děláme ve spolupráci s organizací E-Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci a Google EDU Group ČR (GEG ČR), včetně 5 finálových projektů najdete na webu www.webrangers.cz nebo na YouTube kanále projektu.

Jan Keprta
Google ČR

Rok 2014 ve znamení bezpečnějšího internetu

V posledních dvou letech se v rámci našich vzdělávacích aktivit intenzivně zaměřujeme na informování veřejnosti a mládeže o tom, jak se bezpečně pohybovat v online světě. Ani letošní rok nebyl výjimkou. Máme za sebou opět několik úspěšných projektů.

Letos jsme rozběhli již druhý ročník projektu Web Rangers pro mládež ve věku 13  15 let s cílem šířit znalosti a zkušenosti s bezpečným užíváním internetu. O zajímavé nápady rozhodně nebyla nouze, jeden z nich si můžete zhlédnout zde. Ty nejlepší příspěvky vyhlásíme v lednu 2015. Patronkou letošního ročníku se stala Táňa le Moigne, ředitelka českého a slovenského Googlu. Prostřednictvím Hangouts On Air hovořila s Web Rangery o tom, proč je jejich role tak důležitá. Celkem jsme v rámci tohoto projektu vyškolili již 149 strážců webu.


Více než 1 000 žáků základních škol se dozvědělo, jakým rizikům mohou být v prostředí internetu vystaveni, jak se chránit a bránit a jakým způsobem řešit různé krizové scénáře. To vše ve spolupráci s celorepublikovým projektem E-bezpečí. Ovšem ani pedagogové nezůstali pozadu. Spolu s Institutem pro další vzdělávání jsme uspořádali 64 seminářů ve 21 městech pro celkem 1 013 účastníků.

Pokud si nejste jistí, kde hledat informace o tom, jak s internetem bezpečně zacházet, můžete si prostudovat stránky Google Centrum pro bezpečnost. Pro více informací o iniciativách nás také můžete sledovat na Facebooku, Google+ anebo třeba na YouTube kanálu projektu Web Rangers.

Web Rangers_lowres_0076.jpg

Jan Keprta
Google ČR

YouTube Rewind 2014: Jaká videa nás bavila na YouTube v tomto roce?

Konec roku se blíží, pojďte se spolu s námi podívat i na ta nejpopulárnější videa za rok 2014.

Žebříček na českém YouTube stejně jako loni ovládla dvojice ViralBrothers. Další místa obsadila Ivanka Gottová s přáním pro svého manžela k 75. narozeninám, obří kříženec psa a pavouka, který je zároveň i nejpopulárnějším videem na YouTube celosvětově. Zájem Čechů vyvolal také mezinárodně úspěšný projekt “First Kiss”, jehož autorka Tatia Pllieva dala dohromady 20 lidí, kteří se nikdy nepotkali a jejichž úkolem bylo se políbit.

TOP 10 nejpopulárnějších videí na YouTube v Česku (virální videa)

  1. Train horn prank goes wrong! (Klakson z vlaku v autě) – ViralBrothers
  2. Debilní Kecy, co si kluci MYSLÍ, ale NEŘÍKAJÍ NAHLAS – ViralBrothers
  3. Karel Gott 75. narozeniny – dárek od manželky Ivany a dcer Charlotte Elly a Nelly Sofie – Ivana Gottová
  4. REVENGE 8 – PARANORMAL GHOST PRANK – ViralBrothers
  5. Mutant Giant Spider Dog (SA Wardega) – wardegasa
  6. REVENGE 9 – Cheating Prank Turns Into SUICIDE PRANK – ViralBrothers
  7. AZ-kvíz 18.8.2014 – Petr – saridcz
  8. FIRST KISS – Tatia PIlieva
  9. IMPORTER – NÁVOD NA PŘÍVĚSEK SOVA Z LOOM BANDS – IMPORTÉR-ČÍNA.CZ
  10. Shanghai Tower (650 meters) – on the roofs

Nejpopulárnějším songem se pro letošní rok stal Dark Horse od Katy Perry a Juicy J. Druhou příčku obsadil Calvin Harris se svým klipem Summer. Třetí místo patří českému singlu Neříkej mi baby od skupiny AquaBabes. Ovšem toto není jediný zástupce Česka v žebříčku, TOP 10 uzavírá Xindl X s písní V blbým věku.

TOP 10 nejpopulárnějších hudebních videí na YouTube v Česku (oficiální hudební videa)

  1. Katy Perry ft. Juicy J – Dark Horse
  2. Calvin Harris – Summer
  3. AquaBabes – Neříkej mi baby
  4. Shakira ft. Rihanna – Can’t Remember to Forget You
  5. #SELFIE – The Chainsmokers
  6. Sigma – Nobody To Love
  7. David Guetta & Showtekft. Vassy – Bad
  8. Shakira ft. Carlinhos Brown – La La La (Brazil 2014)
  9. Jason Derulo feat. Snoop Dogg – „Wiggle“
  10. Xindl X – V blbým věku

Chcete se podívat, jaká videa byla nejsledovanější nejen v Čechách, ale i celosvětově? Pak navštivte kanál YouTube Rewind, kde naleznete veškeré žebříčky.

Martina Joneková
Google ČR

Česko v roce 2014 podle Vyhledávače Google

Každý rok uživatelé po celém světě do Vyhledávače Google zadají miliardy dotazů. Jste napnutí, čím Česko letos žilo, co nás zajímalo nebo naopak trápilo? Tak se spolu s námi pojďte podívat na žebříčky slov, o které letos v Česku vzrostl největší zájem ve Vyhledávači Google. Strhly nás hry, sport a dotkly se nás odchody známých osobností.

Nejvíc se na žebříčku za rok 2014 ve Vyhledávači Google posunula hra PixWords rozvíjející fantazii a slovní zásobu. Češi jsou národem křížovkářů a tak se není čemu divit, že tato hra zaujalo přední pozici žebříčku. Další hrou v TOP 10 je pak Flappy Bird. Na předních příčkách se umístily dvě známé osobnosti, jejichž tragický odchod překvapil mnoho lidí – Iveta Bartošová a Robin Williams. Své místo si v žebříčku samozřejmě našla i sportovní témata – ZOH v Soči, ČT Sport či tenisový turnaj Wimbledon.

Trendové výrazy ve Vyhledávači Google v Česku za rok 2014

  1. PixWords
  2. Iveta Bartošová
  3. Soči 2014
  4. Robin Williams
  5. ČT Sport
  6. Flappy Bird
  7. Jennifer Lawrence
  8. Nova Plus
  9. Wimbledon 2014
  10. Calzedonia

V rámci tematických žebříčků nás nejvíce zajímalo “kdo je gejmr”, “kde rostou houby” nebo “jak zhubnout”. Další české žebříčky najdete zde a ty vlastní si můžete snadno vytvořit pomocí služby Trendy Google.

Martina Joneková
Google ČR

Startup Launch: Inspirujte se u (nejen) českých firem

Výzva pro všechny začínající firmy! V červnu jsme spustili nový program pro začínající technologické firmy z celého světa – Google Developers Startup Launch. K dnešnímu dni jsme pomohli více než 3 tisícům podnikatelů ve 150 zemích proměnit nápady v reálné webové stránky, služby, aplikace a produkty.

V následujících videích bychom se s vámi chtěli podělit o zkušenosti a tipy několika českých podnikatelů. Ačkoli některé z těchto společností již mají fázi začínající firmy daleko za sebou, zkušenosti společností Madfinger Games, Sygic a Futurelytics lze využít bez ohledu na to, v jaké fázi se právě nacházíte.

Jste zváni

Tato videa byla natočena v prostoru Node 5 – jedná se o sdílený pracovní prostor v Praze, kde mohou podnikatelé nalézt mentory, spoluzakladatele a další potřebné zdroje k rozvoji své firmy. Dobré zprávy však máme pro všechny, ať už sídlí kdekoli. Nedávno jsme představili Launchpad Online, sérii videí s radami pro začínající technologické firmy. V této sérii se snažíme podělit o znalosti na základě dotazů od podnikatelů, kteří používají naše služby. Začínáme pokyny technické povahy od našeho zástupce pro vývojáře +Wesleyho Chuna.

Program Startup Launch provozujeme ve spojení s programy Google Business Groups (GBG) a Google Developer Groups (GDG). Pokud jste tak dosud neučinili, doporučujeme vám proto navštívit některou z nadcházejících událostí v okolí. V České Republice vzniklo v tomto roce 12 komunit GBG. Po celém světě v roce 2014 podobné komunity uspořádaly více než 5 tisíc akcí, které začínajícím firmám pomohly spojit se s dalšími vývojáři a podnikateli.

Kromě událostí a online obsahu účastníkům tohoto programu nabízíme také kredity na používaní našich služeb. Nově založené začínající firmy mohou získat kredit na používání služeb Cloud Platform a AdWords v hodnotě 500 $ a firmy připravené rozjet své podnikání ve velkém mohou získat kredit na používání cloudových služeb Google ve výši až 100 000 $. O tuto podporu a informace o dalších událostech v programu Launchpad můžete požádat na stránce g.co/launch. Budeme se těšit!

Zůstal vám letos v paměti zajímavý článek? Přihlaste ho do Novinářské ceny 2014!

Viděli jste v tomto roce chytlavý komiks, netradiční fotografii, četli jste zajímavý názor na blogu, investigativní příspěvek, nebo komentář? Nenechte si to pro sebe a přihlaste váš tip do 5. ročníku soutěže Novinářská cena 2014.

Soutěž každoročně vyhlašuje Open Society Fund v Čechách i na Slovensku ve spolupráci s Googlem. Přihlásit do soutěže můžete jakýkoliv příspěvek, který vás v roce 2014 zaujal, a to rovnou do 11 žánrových kategorií včetně dvou speciálních cen Googlu.

Tou první je Cena Googlu za inovativní online žurnalistiku, v rámci které se mohou přihlásit všichni, kteří prostřednictvím blogů, video-blogů či jiných online formátů včetně komplexních online projektů reagují na problémy společnosti. Druhou kategorií je speciální Cena Googlu pro mladé talenty datové žurnalistiky, která je určená studentům a mladým lidem do 30 let. Ti se mohou přihlásit se zajímavým nápadem, jak využít a zanalyzovat veřejná data a najít v nich nové souvislosti přínosné pro veřejnost.

Byla by škoda nechat kvalitní příspěvky bez povšimnutí, neváhejte proto a posílejte své tipy. Uzávěrka letošního ročníku je 2. února 2015.

Martina Joneková
Google ČR

Bilancujeme – hudba, knihy, filmy na Google Play v Česku… a jeden vánoční dárek pro vás!


Google Play jsme uvedli v březnu 2012, za tu dobu se rozrostl na multimediální platformu a kromě aplikací nabízí různorodý obsah. V Česku lze vybírat kromě aplikací a her i z milionů knih, hudebních songů a filmů a mít k nim přístup jak ze svých zařízení s Androidem a iOS, tak jednoduše přes webové rozhraní.
Ptáte se, jaký obsah v Česku vede?

Konec roku se totiž nezadržitelně blíží, proto jsme se podívali na to, jaké knihy, filmy, hudba a aplikace v Česku v letošním roce vyvolaly na Google Play největší zájem. V Hudbě Google Play vede album Krásný smutný den kapely Vypsaná Fixa, v knihách byla nejpopulárnější Angličtina last minute a ve filmech zabodovala animovaná filmová komedie LEGO příběh. Žebříček nejstahovanejších aplikací v Česku ovládly hry, v čele s hlavolamem se slovy PixWords.

Nejpopulárnější knihy na Google Play v České republice za rok 2014 (leden – listopad)
  1. Angličtina last minute (Markéta Galatová, Anna Kronusová)
  2. Konec prokrastinace: Jak přestat odkládat a začít žít naplno (Petr Ludwig)
  3. 50 odstínů vášně (Laura Elias)

Nejpopulárnější alba na Google Play v České republice za rok 2014 (leden – listopad)
  1. Krásný smutný den (Vypsaná Fixa)
  2. Ghost Stories (Coldplay)
  3. Čecháček Made (Xindl X)

Nejpopulárnější filmy na Google Play v České republice za rok 2014 (červen – listopad)
  1. LEGO příběh
  2. Hobit: Šmakova dračí poušť
  3. Hobit: Neočekávaná cesta

Nejpopulárnější aplikace na Google Play v České republice za rok 2014 (leden – listopad)
  1. PixWords
  2. Subway Surfers
  3. Cut the Rope 2
Jako bonus jsme vám přibalili jeden vánoční dárek. Ve spolupráci s Acerem dnes oficiálně uvádíme na český trh Chromebooky, o které naši uživatelé dlouhodobě projevují zájem. Chromebooky splňují potřeby těch, kdo hledají cenově dostupné a zároveň kvalitní zařízení, které je založené na rychlosti, jednoduchosti a bezpečnosti. Acer Chromebooky přicházejí ve čtyřech modelech a s jejich koupí navíc získáte úložiště o velikosti 1TB na Disku Google a na 60 dní Hudbu Google Play zdarma.

Martina Ondrušová

Snadnější odstraňování problémů v Merchant Center s novou kartou Diagnostika

Úspěšné reklamy s produktovými informacemi vycházejí z dobrých údajů o produktu. V rámci příprav vánočních kampaní v Nákupech Google je důležité zajistit, aby data neobsahovala žádné chyby a vaše produkty se tak mohly bez problémů zobrazovat kupujícím. Připravili jsme nástroj, který vám pomůže identifikovat potenciální a aktuální problémy. Jedná se o novou kartu Diagnostika v Google Merchant Center.


Na kartě Diagnostika naleznete souhrnný přehled problémů souvisejících s účtem Merchant Center, zdroji a položkami. Tato karta nahrazuje dřívější sekci Kvalita dat a nabízí ještě lepší informace o úrovni údajů o produktech. Díky ní můžete snadněji a rychleji určit, které problémy jsou nejzávažnější, a ihned je odstranit.


Na kartě Diagnostika naleznete také nové nástroje:
  • Historický přehled stavu položek, kde rychle odhalíte změny, které způsobily aktuální zamítnutí položek.
  • Přehled ke stažení obsahující všechny dotčené položky a důvody zamítnutí.
  • Metriku návštěvnosti a dopadu, která vám pomůže zjistit, které položky jsou momentálně ovlivněny danými problémy.
Seznamte s novou kartou Diagnostika v účtu Merchant Center ještě dnes. Další informace o souvisejících změnách naleznete v centru nápovědy.

Autoři: Tom Beyer a Sven Herschel, produktový management, Nákupy Google


Za překlad zodpovídá Pavel Tekel

Doporučujeme

Ucelenou nabídku hromadných slev naleznete na slevovém portálu Slevy4U.cz.

Kvalitní přírodní švédskou kosmetiku za dostupné ceny naleznete na OriflameKosmetika.cz.

Široký výběr grafických webových šablon pro tvorbu Vaší webové prezentace.

Pokud nevíte, co je to za nevyžádaný hovor, či kdo volal, zkuste službu KdoMiVolal.cz.

Nejvyšší mrakodrapy a budovy na světě a v ČR.

Vyzkoušejte vyhledávač telefonních čísel a zjistěte komu číslo patří.

Hledáte informace o telefonních čísel a nevíte komu neznámé číslo patří.