Google Blog ČR

Strana 5 z 41« První...34567...102030...Poslední »

Aktualizace specifikací zdroje dat Nákupů Google pro rok 2014

V uplynulém roce provedl tým Nákupů Google řadu vylepšení, která mají obchodníkům pomoci s prodejem jejich produktů. Patří sem například nové formáty reklam a nový typ kampaně. Tento pokrok by nebyl možný bez výborných informací o produktech, které obchodníci poskytují a které přispívají k trvalému zlepšování uživatelského prostředí pro kupující. Chceme obchodníkům nabízet stále více možností, jak organizovat produktové údaje a oslovit větší počet zákazníků, a proto jsme se rozhodli aktualizovat specifikace zdroje dat Nákupů Google.
  • Je třeba odesílat samostatné adresy vstupních stránek pro mobilní zařízení, aby byly uživatelé těchto zařízení přesměrováni na správné rozhraní.
  • Vlastní balíčky vytvořené obchodníkem, jako například fotoaparát s doplňkovým objektivem a brašnou, musí být označeny speciálním atributem, aby se v Nákupech Google správně zobrazovaly.
  • Byly přidány atributy pro kategorii oblečení, které umožňují podrobnější popis tohoto typu produktů.
  • Došlo ke zjednodušení atributu dostupnosti a nyní je snazší rozlišit, kdy a jak lze produkt dodat.
  • Přesný počet znaků jasně stanovuje délku jednotlivých atributů a napomáhá tak správnému zobrazování produktových informací.

V rámci aktualizace specifikací zdroje pracujeme vedle úpravy atributů také na doporučeních pro kvalitu obrázků a vytváříme nové zásady pro vstupní stránky.


Aktualizované specifikace zdroje jsou platné a povinné od 30. září, avšak obchodníci mohou nové atributy začít používat již nyní. Všem obchodníkům doporučujeme nastudovat nové specifikace zdroje, jelikož v některých případech budete muset změnit stávající produktové informace. Přehled všech změn naleznete v sekci aktualizované specifikace zdroje v centru nápovědy Merchant Center.

Pokud nechcete, aby vaše produkty či zdroje byly zamítnuty, je potřeba dodržovat zásady Nákupů Google a právní požadavky. Další informace o požadavcích na produktové informace naleznete v centru nápovědy Merchant Center.

Autoři příspěvku: Angelika Rohrer a Patrik Reali, tým Nákupů Google

Za českou verzi odpovídá Jan Zubina

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Filmy Google Play přichází do České republiky

Díky platformě Google Play máte všechny aplikace, hry, knihy i hudbu pohromadě na vašem počítači, tabletu nebo smartphonu. Ode dneška se Obchod Google Play v České republice rozšíří i o filmy, které si můžete zapůjčit nebo koupit.

Ve službě Filmy Google Play můžete vybírat z deseti tisíců snímků, včetně známých filmových hitů až po klasiky, a to i v HD rozlišení. 


Filmy se dají zapůjčit nebo koupit na stránce Google Play (play.google.com) a můžete je sledovat jak na vašem počítači, tak prostřednictvím aplikace Filmy Google Play ve vašem telefonu, tabletu s Androidem nebo iOS. Snímky lze stáhnout a zhlédnout později i bez internetového připojení.

Klasiku, komedii nebo třeba horor a mnoho dalších si můžete na 30 dní zapůjčit a jakmile je spustíte, máte 48 hodin na jejich zhlédnutí. Snímky, jak ve vysokém rozlišení, tak ve standardní kvalitě, se dají sledovat za výhodné ceny. Filmy k zapůjčení ve standardním rozlišení začínají již na 20 Kč, známé tituly jsou k dispozici od 59 Kč. U zakoupených filmů se pohybují od 99 Kč a filmové hity pak od 200 Kč.

Podívejte se s námi třeba na filmy Zimní příběh, 300: Vzestup impéria, nebo Gravitace a řekněte sbohem nudě!


Martina Ondrušová
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Zviditelněte svou firmu se službou Moje firma na Googlu

Každému podnikateli leží na srdci hlavně jedna věc – zákazníci. Zákazníci jsou ti, co rozhodují o jejím úspěchu a pro mnoho podnikatelů jsou víc než jen klienti – jsou to ambasadoři, přátelé – jednoduše vaši lidi.

Díky internetu komunikuje se zákazníky pořád více firem. Najít loajální klienty však může být často časově náročné a komplikované. Věříme, že to jde i snadno, a proto dnes představujeme službu Moje firma na Googlu – jednoduchý a bezplatný způsob, jak se propojit se stálými i budoucímí zákazníky kdekoliv a kdykoli.

Moje firma vám přináší efektivní řešení, jak snadno a rychle spravovat svou online prezentaci na Googlu. Z jednoho místa můžete:

  • Aktualizovat svoje firemní informace, aby byly viditelné ve Vyhledávači Google, na Mapách Google a platformě Google+. Zákazník tak lehce najde váš kontakt. 
  • Vytvořit si fotogalerii a virtuální prohlídku interiéru vaší firmy, aby zákazníci viděli vše, co jim můžete nabídnout.
  • Spojit se se svými zákazníky a fanoušky přímo přes Google+ stránku a sdílet zajímavosti, novinky a akce, které chystáte.
  • Sledovat hodnocení díky recenzím na Googlu, na které můžete hned reagovat.
  • Pochopit ještě lépe, co vaši zákaznící požadují, jak vás najdou a jak s vámi chtějí komunikovat. To vše pomocí přehledných statistik a integrace s AdWords Express.
  • Řídit jednoduše vaše podnikání kdykoliv i na cestách díky mobilní aplikaci Moje firma pro Android a iOS (již brzy).

Pokud jste již dříve používali službu Adresář firem Google nebo Informační panel Stránek Google+ ke správě informací o své firmě, automaticky váš účet upgradujeme na službu Moje firma na Googlu. I vy tak můžete jednoduše a rychle aktualizovat informace o své firmě na Google+ i ve Vyhledávání a Mapách Google.

Pro více informací navštivte google.cz/mojefirma.
Dan Pritchett & Dennis Troper

NAVÍC: Pokud vás zajímá jak si stojí české malé a střední podniky na internetu, podívejte se na naši nedávnou studii.

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Nové a vylepšené rozhraní Content API pro Nákupy Google

Před několika lety jsme představili rozhraní Google Content API pro Nákupy Google, které usnadňuje správu a aktualizaci velkého objemu produktových informací. Dnes s radostí oznamujeme uvedení nové verze tohoto rozhraní. Nabízí podrobnější analýzu kvality dat a rozšířené možnosti, jak zajistit, aby byly údaje o zboží co nejaktuálnější.


Příklady funkcí nové verze rozhraní:
  • Informace o kvalitě dat na úrovni jednotlivých položek a zda byly položky zamítnuty z důvodu nefunkčnosti adresy URL vstupní stránky pro mobilní zařízení nebo nepřesných jedinečných identifikátorů produktu
  • Výrazně rychlejší aktualizace ceny a dostupnosti jedné nebo více položek, aby zákazníci měli k dispozici nejnovější informace o ceně a ještě před proklikem na vaše webové stránky věděli, zda je zboží skladem. 
  • Snadnější integrace s Nákupy Google díky většímu počtu programovacích jazyků a podporovaných formátů dat.
Stávající rozhraní API sice bude dostupné do konce února 2015, doporučujeme však, abyste si co nejdříve stáhli jeho nejnovější verzi a využívali rozšířených funkcí.


Autor: Eric Tholomé, ředitel produktového managementu, Nákupy Google

Za českou verzi odpovídá Jan Zubina

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Společnosti Toll Brothers a Wayfair.com zvýšily svůj obrat díky funkci publika s pravděpodobným zájmem o koupi

Představte si, že byste mohli oslovit nakupující přesně v momentě, kdy jsou připraveni objednávat.

To je princip funkce publikum s pravděpodobným zájmem o koupi, kterou jsme pro Reklamní síť v AdWords zavedli minulý rok. Využívá různé prvky signalizující záměr nakupovat, jako jsou navštívené weby, prokliknuté reklamy a konverze z poslední doby, a spojí vaše reklamy se spotřebiteli, kteří aktivně zkoumají či porovnávají produkty a služby v celé Reklamní síti Google. Po roce můžeme říci, že funkce publika s pravděpodobným zájmem o koupi pomáhá společnostem jako Wayfair.com (druhý největší prodejce domácích potřeb v USA) a Toll Brothers (stavební firma v oblasti luxusního bydlení) zasahovat ve větší míře ty nejslibnější potenciální zákazníky.

Společnost Wayfair zaznamenala až 20% nárůst reakcí na své reklamy zaměřené na publikum s pravděpodobným zájmem o koupi. „Daří se nám mnohem lépe nacházet zákazníky, kteří jsou právě připraveni nakoupit,“ říká Ben Young, vedoucí obchodní analytik ve Wayfair. „Už jsou rozhodnutí a hledají jen tu nejlepší nabídku nebo nejlepší obchod, kde by objednali.“

Toll Brothers zasáhli publikum s pravděpodobným zájmem o koupi v segmentu nemovitostí a segmentech souvisejícími s bydlením, například „domy na prodej“ „bytové doplňky“ a „bytový nábytek.“ Díky tomu dosahují až o 50 % nižší CPA, získávají více potenciálních zákazníků a jejich remarketingové reklamy mají až třikrát vyšší míru prokliku (CTR). „Jednou z nejdůležitějších věcí je pro nás správný výběr, na koho se zaměřit,“ říká Tim Bolle, manažer Toll Brothers pro online marketing. „Funkce publika s pravděpodobným zájmem o koupi nám umožnila zasáhnout kvalitnější publikum – lidi aktivně vyhledávající bydlení a související zboží a služby.“

Funkci publika s pravděpodobným zájmem o koupi můžete do svých kampaní přidat velmi snadno. Naleznete ji v AdWords v části Reklamní síť na kartě Zájmy a remarketing. Inzerenti si mohou vybírat publika s pravděpodobným zájmem o koupi ze 14 různých oborů pro více než deset jazyků, mezi kterými jsou japonština, francouzština, španělština a němčina, a další jazyky budeme přidávat. Další informace naleznete v centru nápovědy AdWords.

Autor příspěvku: Diya Jolly, produktový manažer, Reklamní síť Google

Za českou verzi odpovídá Jan Zubina

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Představujeme AdWords Editor 10.4

Ode dneška můžete stahovat novou verzi AdWords Editoru. Dále je uvedeno několik novinek v této verzi:

Verze 10.4 podporuje také interaktivní reklamy, viditelnou CPM, více velikostí grafických reklam a vylepšený import odkazů na podstránky. O všech změnách se dočtete v poznámkách k vydání verze 10.4.

Chcete-li začít používat verzi 10.4 hned, můžete ji stahovat z webových stránek AdWords Editoru, popřípadě můžete počkat na výzvu funkce pro automatickou aktualizaci. Pokud si chcete přečíst další informace o přechodu na vyšší verzi včetně postupu, jak při upgradu zachovat neodeslané změny a komentáře, přečtěte si tyto pokyny.

Předchozí verze AdWords Editoru budeme podporovat po další čtyři měsíce, abyste měli na přechod na novou verzi dostatek času. Abyste však mohli AdWords Editor používat bez přerušení, přejděte na vyšší verzi nejpozději do 1. srpna 2014.

Autor: tým Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Co připravujeme pro Kampaně v Nákupech Google

V únoru jsme zpřístupnili Kampaně v Nákupech Google pro všechny inzerenty, kteří používají reklamy s produktovými informacemi (PLA). V březnu jsme zahájili podporu rozhraní AdWords API, abychom vám pomohli spravovat své kampaně ve větším měřítku. Kampaně v Nákupech Google nabízejí možnost procházet své reklamní plochy přímo v programu AdWords, vytvářet přehledy výkonu až na úroveň jednotlivých produktů a díky novým metrikám, jako jsou benchmarkové údaje a podíl zobrazení, nabízet konkurenceschopné ceny za proklik. Vaše dosavadní ohlasy byly velmi kladné, a proto bychom vám rádi sdělili, co připravujeme dál:
  • Odhad potenciálu kampaní pomocí Simulátoru nabídek
Abychom vám poskytli využitelnější a praktičtější přehledy o reklamách s produktovými informacemi, uvedli jsme na trh Simulátor nabídek, který je teď k dispozici také ve všech Kampaních v Nákupech Google. Pomocí Simulátoru nabídek můžete odhadnout, jaký dopad by mohly mít změny v nabídkách na počty zobrazení a kliknutí, potažmo na náklady.
  • Možnosti při vytváření Kampaně v Nákupech Google*
Brzy představíme další nástroje, které vám usnadní začít s novými Nákupy Google. Můžete si vybrat, jestli začnete hned vytvářet kampaně v Nákupech Google od začátku nebo budete dále pokračovat v optimalizacích vašich stávajících PLA kampaní a později využijete některý z našich nástrojů pro upgrade.
  • Více reklamních sestav pro pokročilé prodejce
Mnozí z vás budou se svou Kampaní v Nákupech Google v její současné podobě spokojeni. Od pokročilých prodejců jsme se však doslechli, že by chtěli mít možnost vytvořit více reklamních sestav. Nyní už je to v rámci Kampaně v Nákupech Google možné.
Úspěchy prodejců pokračují
Od té doby, co jsme dali všem inzerentům využívajícím reklamy s produktovými informacemi k dispozici Kampaně v Nákupech Google, dozvídáme se o dalších a dalších příkladech, jak vám to pomáhá spravovat reklamy s produktovými informacemi a efektivně rozšiřovat činnost vaší firmy. Tady jsou jen některé z nich:
JumpFly
„Přínosy Kampaní v Nákupech Google jsou nepřekonatelné. Jakmile si zvyknete na jejich snadné nastavení, transparentnost dat, schopnost seskupovat produkty do logických kategorií a spravovat kampaně na úrovni produktů, budou pro vás naprosto nepostradatelné. Všechny tyto výhody přispívají k tomu, že se návratnost investic našich klientů téměř ztrojnásobila a je zde prostor pro další zlepšování.“
Exclusive Concepts
„Nové Kampaně v Nákupech Google nám umožnily dosáhnout daleko vyšší rentability. Náklady se snížily o 13 % a návratnost investic do reklamy vzrostla v průměru přibližně o 22 %. A to není všechno. U nového typu kampaně je zhruba o 2 hodiny kratší doba nastavování.“
Wiggle
„Pomocí dat na úrovni produktů z naší Kampaně v Nákupech Google jsme doladili naši strategii nabídek. Zaměřili jsme se na produkty, které měly největší návštěvnost, a u méně zajímavých produktů jsme nabídky naopak snížili. Díky tomu jsme zvýšili počet návštěv o 25 % a návratnost investic o 16 %.“
White Shark Media
„Kampaně v Nákupech Google zkrátily dobu strávenou nastavováním a optimalizací nabídek pro jednotlivé produkty na polovinu. Můžeme teď věnovat ještě více času jednotlivým klientům a výsledky, které se dostavily, jsou prostě úžasné. Například jeden klient, který prodává bytové doplňky, zaznamenal za jediný měsíc nárůst tržeb na více než čtyřnásobek. Měníme teď proto standardy naší agentury v oblasti reklam s produktovými informacemi v tom smyslu, že budeme používat výhradně Kampaně v Nákupech Google.“
 
Budoucnost Kampaní v Nákupech a ústup běžných reklam s produktovými informacemi
Kampaně v Nákupech Google nabízejí takové pojetí reklam s produktovými informacemi, které s sebou nenese žádné problémy a je skutečně zaměřeno na maloobchodní prodej. Dosavadní kladné ohlasy nás velmi povzbuzují a budeme do tohoto nového typu kampaně začleňovat další nástroje a funkce. V souvislosti s tím přestaneme podporovat běžné kampaně s reklamami s produktovými informacemi a všechny inzerenty požádáme, aby do konce srpna 2014 provedli upgrade na Kampaně v Nákupech Google. Během následujících několika měsíců k tomu sdělíme další informace, které vám upgrade usnadní. Později v letošním roce také poskytneme nástroje pro hromadné úpravy. Doporučujeme vám naplánovat si upgrade reklam s produktovými informacemi na Kampaně v Nákupech co nejdříve a začít plně využívat nové funkce.
Zdroje další nápovědy:

*Pozn.: K dispozici je nová možnost usnadňující upgrade na Kampaně v Nákupech Google. Až nastavíte kampaň, budete přesměrováni na novou stránku reklamních sestav, kde můžete na základě stávající kampaně s produktovými informacemi převést cíle produktů do produktových skupin.

Autor: Eric Tholomé, ředitel produktového managementu, Nákupy Google

Za českou verzi příspěvku odpovídá Jan Zubina

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Web Rangeři představují své projekty a vzdělávají ostatní v internetové bezpečnosti

Vzdělávací projekt Web Rangers vyhodnotil ty nejlepší nápady, jak šířit informace o internetové bezpečnosti. V pátek je v českém Googlu představili teenageři ve věku 13- 15 let, kteří se s nadšením ujali poslání Web Rangerů, jímž je šířit vlastní zkušenosti a znalosti o tomto tématu mezi své vrstevníky.

K těm nejzajímavějším projektům patří video na téma zbytečného „odhalování se” resp. sdílení informací na sociálních sítích týmu Šarlota Ranger. Video z kampaně Mysli – Pense – Think je komentované v několika jazycích a zaznamenalo už více jak 440 zhlédnutí na YouTube. Dále zaujalo rozšíření pro webový prohlížeč Google Chrome a video se známým českým YouTuberem s názvem Nikdy nevíte, kdo je za monitorem! od Lukáše Priknera. Jeho video má už přes 5 600 zhlédnutí. Tým Robert Masare a Jan Pfeiffer zase přišel s projektem The E-savers, který bojuje proti kyberšikaně komiksem na pokračování.

A jak to celé probíhalo? Z více jak 130 teenagerů z celé České republiky jsme vybrali stovku těch nejmotivovanějších, kterou pak na třech workshopech proškolili odborníci z E-Bezpečí v internetových trendech a bezpečnosti. Následně děti dostaly asi 90 dní na vymyšlení a zpracování vlastních projektů, které představily ostatním vrstevníkům i široké veřejnosti. Celkem zasáhly více než 30 000 lidí. V pátek 28. března jsme zvolili top 6 projektů, které mají sloužit jako inspirace ostatním dětem v zemích Evropy, Blízkého východu a Afriky.

Více informací včetně top 6 projektů najdete na www.webrangers.cz nebo na YouTube kanále projektu.

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

AdWords pro video představuje jednodušší reklamy TrueView s více funkcemi

Od svého zavedení v roce 2010 umožnil formát TrueView vymanit se z časových omezení, zvýšit počet zobrazení a zhlédnutí přihlášenými uživateli a platit pouze v případě, že se divák rozhodne videoreklamu zhlédnout. Díky těmto výhodám propojuje reklama TrueView uživatele s relevantními reklamami a umožňuje tvůrcům zpeněžit jejich obsah. V rámci neutuchající snahy pomoci inzerentům s objevováním síly videa na webu jsme dnes ohlásili nadcházející vylepšení, které reklamy TrueView zjednoduší a dodá jim nové funkce.

15. dubna přejdeme ze tří formátů TrueView na dva: TrueView In-stream a TrueView In-display. Efektivně tak spojíme formáty In-search a In-display do jednoho formátu s názvem TrueView In-display.

Kromě zjednodušení vytváření a správy kampaní přinese tato změna i následující výhody:

  • Reklamy TrueView se soustředí na interakce uživatele s reklamou (buď zhlédnutí videa před přehráním nebo kliknutí na miniaturu) spíše než na místa, kde se reklama zobrazí.
  • Na úrovni kampaně nám sdělíte, kde chcete zobrazovat reklamy – ve videích YouTube, ve vyhledávání na YouTube nebo v Reklamní síti Google – a všechny reklamy v dané kampani se budou zobrazovat ve vybraných sítích.
  • Na stránce vyhledávání YouTube se zobrazí relevantnější reklamy. Stejně jako můžete pomocí reklam In-stream oslovit různé demografické skupiny a publika, můžete nyní stejné parametry (vedle klíčových slov) nastavit i pro reklamy In-display spouštěné na stránkách vyhledávání YouTube.

Co je třeba udělat?
Od 15. dubna 2014 budou všechny nové videokampaně používat nová nastavení kampaně a zjednodušené reklamní formáty. Zároveň budete mít přístup k Centru pro upgrade, v němž lze provést upgrade kterékoli stávající kampaně na nové funkce. Od 15. května budou automaticky aktualizovány všechny kampaně.

Věříme, že tato změna udělá z reklam TrueView ještě účinnější nástroj pro budování značky pomocí videí. Další informace naleznete v článku v centru nápovědy.

Autor: Ryo Akasaka, produktový manažer, AdWords pro video

Za českou verzi odpovídá Jan Zubina

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Povinné použití jedinečného identifikátoru produktu v Nákupech Google

V loňském roce jsme oznámili, že v rámci zvyšování kvality dat v Nákupech Google začneme vyžadovat použití jedinečného identifikátoru produktu. Díky novým specifikacím budeme moci uživatelům nabídnout lepší výsledky v Nákupech Google a zároveň vytvořit více příležitostí pro obchodníky. Jedinečné identifikátory produktů nám umožní vytvořit jeden záznam pro produkt s uvedením vícero prodejců, kteří jej nabízejí. Uživatelé se tak budou moci v Nákupech seznámit s různorodým zbožím a snadno se obrátit na prodejce, u kterého chtějí nakoupit.



Chcete-li splnit požadavky na jedinečný identifikátor produktu, musíte poskytovat úplné a přesné údaje. Doporučujeme provést potřebné změny, protože kvalitní údaje jsou hlavním nástrojem, jak zlepšit výkon reklam s produktovými informacemi.


V loňském roce jsme v rámci těchto snah 1) začali zamítat produkty, u kterých není ve zdroji uveden atribut jedinečného identifikátoru produktu (EAN, MPN nebo název značky), 2) přestali zobrazovat reklamy s produktovými informacemi na zboží, které chybně používá ‘identifikátor existuje’ [identifier_exists] a 3) začali zamítat produkty s neplatným kódem EAN, který neodpovídá standardním specifikacím.

Další požadavky na jedinečný identifikátor produktu

V dohledné době 1) začneme zamítat produkty, u kterých jsou chybně uvedeny atributy EAN, MPN a značka a 2) přestaneme celosvětově zobrazovat reklamy s produktovými informacemi na zboží, které chybně používá ‘identifikátor existuje’ [identifier_exists]. V nadcházejících měsících budeme pravidelně kontrolovat plnění požadavků a zamítneme produkty s nesprávnými údaji o kódu EAN, MPN a značce.

Na kartách Kvalita dat a Zdroje dat ve službě Merchant Center prosím zkontrolujte varování k produktům a jejich zamítnutí. U nevyřízených zamítnutí se může porušení nejprve zobrazit v uživatelském rozhraní jako varování a poté, co se začnou uplatňovat výše uvedené požadavky, jako chyby. U produktů přeřazených z důvodu špatného použití atributu ‘identifikátor existuje’ [identifier_exists] zkontrolujte, že hodnota ‘false’ je použita pouze u zboží vyráběného na míru.

Další informace o tom, jak provést příslušné změny, naleznete v článku o požadavcích na jedinečné identifikátory produktu a v nejnovějších specifikacích zdroje dat. Užitečným zdrojem informací o nových požadavcích je také jedno ze setkání v rámci řady office hour.

Autor: Angelika Rohrer, programová manažerka, Nákupy Google

Za českou verzi příspěvku odpovídá Jan Zubina

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Strana 5 z 41« První...34567...102030...Poslední »

Doporučujeme

Ucelenou nabídku hromadných slev naleznete na slevovém portálu Slevy4U.cz.

Široký výběr grafických webových šablon pro tvorbu Vaší webové prezentace.

Pokud nevíte, co je to za nevyžádaný hovor, či kdo volal, zkuste službu KdoMiVolal.cz.

Nejvyšší mrakodrapy a budovy na světě a v ČR.