Google Blog ČR

Strana 14 z 17« První...1213141516...Poslední »

Optimalizace pro začátečníky – 3.část

Tímto článkem pokračuje seriál tipů pro počáteční nastavení a základní optimalizaci účtu. V předchozích článcích jsme založili účet s účinnou strukturou, reklamami a klíčovými slovy. Také jsme doladili cílení a rozpočty kampaní. V této části probereme další dvě základní nastavení: nabídky ceny za proklik a umístění reklam.

Nabídky ceny za proklik

V systému AdWords většinou platíte za inzerci až tehdy, když uživatel klikne na vaši reklamu. Typ nabídky lze vybrat v části Nastavení kampaně. K dispozici je automatické nabízení cen (systém bude upravovat výši nabídky v zájmu dosažení co nejvyššího počtu kliknutí v mezích nastaveného rozpočtu) nebo manuální nabízení cen (výši nabídek určujete sami). Základní informace, které je třeba zohlednit při optimalizaci procesu nabízení cen:
● Automatické nabízení cen je ideální v situacích, kdy nechcete trávit zbytečně mnoho času dolaďováním kampaně. Nechcete-li však zažít nepříjemné překvapení, musíte současně nastavit horní mez ceny za proklik.
● S automatickým nabízením cen nespolupracují některé funkce (např. plánované zobrazení reklam).
● Zajímají vás zobrazení reklamy více než odkazy na váš web? Pokud ano, můžete pro kampaně provozované v reklamní síti Google zvolit možnost platby za 1000 zobrazení.
● Nastavili jste měření konverzí? Můžete vyzkoušet optimalizátor ceny za konverzi nebo Optimalizátor konverzí. Optimalizátor ceny za konverzi lze zapnout i v případě automatického nabízení cen. Tento nástroj využívající údaje o konverzích umožňuje systému spravovat nabídky ceny za proklik v 30% rozmezí, což často pomáhá snížit výslednou cenu za konverzi.
● Sledujte také průměrnou pozici reklamy pro každé klíčové slovo. Je pro vás některé klíčové slovo důležité, ale přináší jen nízkou pozici? Pro takové klíčové slovo můžete kdykoli zvýšit nabídku ceny za proklik, což povede ke zvýšení pozice reklamy.
● Je určité klíčové slovo účinnější než jiné (z pohledu vysoké CTR či míry konverze)? Chcete-li přivést více návštěvníků, můžete zvýšit nabídku ceny za proklik pro toto klíčové slovo. U méně účinných klíčových slov můžete nabídku naopak snížit, případně můžete tato klíčová slova úplně pozastavit.
● Výše uvedené rady se týkají nejen klíčových slov, ale také umístění reklamy. Jsou účinnější zobrazení na určitých webových stránkách? Přidejte tento web ručně jako umístění.
● Ačkoli vždy zaplatíte pouze tolik, abyste překonali konkurenty (a obvykle méně, než činí nastavená maximální cena za proklik), nenastavujte přehnaně vysokou cenu za proklik, pokud si ji nemůžete dovolit. Konkurence bývá nepředvídatelná a mohou nastat situace, kdy se skutečná cena vyrovná ceně maximální- váš rozpočet by se pak velmi rychle vyčerpal.
● Zaznamenává-li určité klíčové slovo jen málo zobrazení, možná jste nastavili příliš nízkou nabídku ceny za proklik. Pokud je vaše nabídka ceny za proklik pro určité klíčové slovo nižší než odhadovaná cena pro zobrazení reklamy na první stránce, systém často zobrazí upozornění. Tato informace bude uvedena na kartě Klíčová slova.

Umístění

Umístění v tomto kontextu označuje různé platformy, na kterých lze inzerovat v programu AdWords. Podrobnější informace o umístění reklamy naleznete v centru nápovědy. Nyní jako vždy zmíníme alespoň několik základních postupů, které se mohou hodit:
● Budete-li inzerovat pouze ve vyhledávací síti Google, přijdete o potenciální zákazníky, kteří nepoužívají vyhledávače nebo používají jiný vyhledávač než Google. Rozhodnete-li se zobrazovat reklamy ve vyhledávací i reklamní síti, oslovíte širší publikum (např. uživatele serverů Facebook.com nebo YouTube.com).
● Pro vyhledávací a reklamní síť vždy vytváříme samostatné kampaně. To má hned několik důvodů. Zaprvé, pro kampaně ve vyhledávací síti vytváříme seznamy klíčových slov tak, že se snažíme co nejpřesněji odhadnout vyhledávací dotazy uživatelů. V reklamní síti vyhodnocuje systém seznamy klíčových slov v kombinaci s určením oboru konkrétního webu. Reklamy v reklamní síti bývají zpravidla obecnější než reklamy ve vyhledávací síti. Oddělení kampaní pro vyhledávací a reklamní síť také usnadňuje sledování výkonu inzerce, neboť lze přímo zobrazit a snáze porovnávat všechny parametry (CTR, konverze apod.)
● Jste-li ochotni věnovat trochu více času dolaďování kampaně nebo chcete-li zajistit, že se reklamy budou zobrazovat jen na relevantních webech, je lepší vytvářet umístění reklamy manuálně. Výběr správných webů vám navíc usnadní Nástroj pro výběr umístění (na kartě Přehledy a nástroje).
● Zvolíte-li sadu umístění reklamy automaticky, je třeba pravidelně sledovat, na kterých webech se reklamy zobrazují (na kartě Sítě příslušné kampaně), a vylučovat weby s nerelevantním obsahem a weby přinášející nízkou CTR.
● Nenechte se znepokojit tím, že CTR je v reklamní síti mnohem nižší než ve vyhledávací síti. Je to obvyklé. CTR v reklamní síti navíc nemá vliv na hodnocení výkonu ve vyhledávací síti a naopak.
● Pokud vyberete umístění reklamy ručně a současně přidáte klíčová slova, budou se reklamy zobrazovat pouze na vybraných webech na stránkách souvisejících s těmito klíčovými slovy. Chcete, aby se reklama zobrazovala na všech stránkách vybraných webů? Pak je třeba z kampaně smazat všechna klíčová slova.

Tímto jsme prošli základy nastavení kampaní. V dalším článku se zaměříme na nejlepší a nejjednodušší způsoby sledování výkonu reklamy v kampani.

Aleksei Petrov, tým AdWords

Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Optimalizace pro začátečníky – 3.část

Tímto článkem pokračuje seriál tipů pro počáteční nastavení a základní optimalizaci účtu. V předchozích článcích jsme založili účet s účinnou strukturou, reklamami a klíčovými slovy. Také jsme doladili cílení a rozpočty kampaní. V této části probereme další dvě základní nastavení: nabídky ceny za proklik a umístění reklam.

Nabídky ceny za proklik

V systému AdWords většinou platíte za inzerci až tehdy, když uživatel klikne na vaši reklamu. Typ nabídky lze vybrat v části Nastavení kampaně. K dispozici je automatické nabízení cen (systém bude upravovat výši nabídky v zájmu dosažení co nejvyššího počtu kliknutí v mezích nastaveného rozpočtu) nebo manuální nabízení cen (výši nabídek určujete sami). Základní informace, které je třeba zohlednit při optimalizaci procesu nabízení cen:
● Automatické nabízení cen je ideální v situacích, kdy nechcete trávit zbytečně mnoho času dolaďováním kampaně. Nechcete-li však zažít nepříjemné překvapení, musíte současně nastavit horní mez ceny za proklik.
● S automatickým nabízením cen nespolupracují některé funkce (např. plánované zobrazení reklam).
● Zajímají vás zobrazení reklamy více než odkazy na váš web? Pokud ano, můžete pro kampaně provozované v reklamní síti Google zvolit možnost platby za 1000 zobrazení.
● Nastavili jste měření konverzí? Můžete vyzkoušet optimalizátor ceny za konverzi nebo Optimalizátor konverzí. Optimalizátor ceny za konverzi lze zapnout i v případě automatického nabízení cen. Tento nástroj využívající údaje o konverzích umožňuje systému spravovat nabídky ceny za proklik v 30% rozmezí, což často pomáhá snížit výslednou cenu za konverzi.
● Sledujte také průměrnou pozici reklamy pro každé klíčové slovo. Je pro vás některé klíčové slovo důležité, ale přináší jen nízkou pozici? Pro takové klíčové slovo můžete kdykoli zvýšit nabídku ceny za proklik, což povede ke zvýšení pozice reklamy.
● Je určité klíčové slovo účinnější než jiné (z pohledu vysoké CTR či míry konverze)? Chcete-li přivést více návštěvníků, můžete zvýšit nabídku ceny za proklik pro toto klíčové slovo. U méně účinných klíčových slov můžete nabídku naopak snížit, případně můžete tato klíčová slova úplně pozastavit.
● Výše uvedené rady se týkají nejen klíčových slov, ale také umístění reklamy. Jsou účinnější zobrazení na určitých webových stránkách? Přidejte tento web ručně jako umístění.
● Ačkoli vždy zaplatíte pouze tolik, abyste překonali konkurenty (a obvykle méně, než činí nastavená maximální cena za proklik), nenastavujte přehnaně vysokou cenu za proklik, pokud si ji nemůžete dovolit. Konkurence bývá nepředvídatelná a mohou nastat situace, kdy se skutečná cena vyrovná ceně maximální- váš rozpočet by se pak velmi rychle vyčerpal.
● Zaznamenává-li určité klíčové slovo jen málo zobrazení, možná jste nastavili příliš nízkou nabídku ceny za proklik. Pokud je vaše nabídka ceny za proklik pro určité klíčové slovo nižší než odhadovaná cena pro zobrazení reklamy na první stránce, systém často zobrazí upozornění. Tato informace bude uvedena na kartě Klíčová slova.

Umístění

Umístění v tomto kontextu označuje různé platformy, na kterých lze inzerovat v programu AdWords. Podrobnější informace o umístění reklamy naleznete v centru nápovědy. Nyní jako vždy zmíníme alespoň několik základních postupů, které se mohou hodit:
● Budete-li inzerovat pouze ve vyhledávací síti Google, přijdete o potenciální zákazníky, kteří nepoužívají vyhledávače nebo používají jiný vyhledávač než Google. Rozhodnete-li se zobrazovat reklamy ve vyhledávací i reklamní síti, oslovíte širší publikum (např. uživatele serverů Facebook.com nebo YouTube.com).
● Pro vyhledávací a reklamní síť vždy vytváříme samostatné kampaně. To má hned několik důvodů. Zaprvé, pro kampaně ve vyhledávací síti vytváříme seznamy klíčových slov tak, že se snažíme co nejpřesněji odhadnout vyhledávací dotazy uživatelů. V reklamní síti vyhodnocuje systém seznamy klíčových slov v kombinaci s určením oboru konkrétního webu. Reklamy v reklamní síti bývají zpravidla obecnější než reklamy ve vyhledávací síti. Oddělení kampaní pro vyhledávací a reklamní síť také usnadňuje sledování výkonu inzerce, neboť lze přímo zobrazit a snáze porovnávat všechny parametry (CTR, konverze apod.)
● Jste-li ochotni věnovat trochu více času dolaďování kampaně nebo chcete-li zajistit, že se reklamy budou zobrazovat jen na relevantních webech, je lepší vytvářet umístění reklamy manuálně. Výběr správných webů vám navíc usnadní Nástroj pro výběr umístění (na kartě Přehledy a nástroje).
● Zvolíte-li sadu umístění reklamy automaticky, je třeba pravidelně sledovat, na kterých webech se reklamy zobrazují (na kartě Sítě příslušné kampaně), a vylučovat weby s nerelevantním obsahem a weby přinášející nízkou CTR.
● Nenechte se znepokojit tím, že CTR je v reklamní síti mnohem nižší než ve vyhledávací síti. Je to obvyklé. CTR v reklamní síti navíc nemá vliv na hodnocení výkonu ve vyhledávací síti a naopak.
● Pokud vyberete umístění reklamy ručně a současně přidáte klíčová slova, budou se reklamy zobrazovat pouze na vybraných webech na stránkách souvisejících s těmito klíčovými slovy. Chcete, aby se reklama zobrazovala na všech stránkách vybraných webů? Pak je třeba z kampaně smazat všechna klíčová slova.

Tímto jsme prošli základy nastavení kampaní. V dalším článku se zaměříme na nejlepší a nejjednodušší způsoby sledování výkonu reklamy v kampani.

Aleksei Petrov, tým AdWords

Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Reklamní síť Google zvyšuje výkon

Inovace v cílení, optimalizaci a měření mohou již dnes pomoci zvýšit výkon kampaní v reklamní síti. Do těchto oblastí významně investujeme. S potěšením představujeme několik nástrojů, které zlepšují měření grafických reklamních kampaní a zvyšují jejich transparentnost a hodnotu.

Lepší měření

1. Relativní CTR: Chování uživatelů na webových stránkách se liší podle toho, o jaký typ stránek se jedná. Uživatelé například jinak vnímají reklamy na stránce s recenzí produktu než reklamy na blogu. Míra prokliků (CTR) ukazuje, jak často uživatelé na reklamy kliknou, ale nelze z ní poznat, jak si vaše reklamy stojí v porovnání s jinými reklamami na stejné stránce.
Relativní CTR ukazuje výkon reklam relativně vzhledem k dalším reklamám zobrazeným na stejném místě v reklamní síti, takže můžete lépe ovlivnit výkon svých kampaní v reklamní síti a porovnávat jejich výkon na různých stránkách v reklamní síti. Příklad: Pokud mají vaše grafické reklamy CTR 0,04 %, zatímco jiné reklamy na stejném místě v reklamní síti Google mají CTR 0,02 %, relativní CTR je (0,04)/(0,02) = 2x.

Následující snímek obrazovky ukazuje relativní CTR ve službě AdWords:

Proč záleží na relativní CTR?

Na první pohled se CTR 0,04 % může zdát nízká. S dvojnásobnou CTR, než jaké dosahují konkurenční reklamy, si ale vaše reklamy ve skutečnosti vedou z hlediska CTR lépe, než jiné reklamy na stejné stránce. To znamená, že vaše reklama dobře odpovídá stránkám, na kterých se zobrazuje, a že potenciální zákazníci na vaše sdělení reagují.

Pokud naopak zaznamenáte relativní CTR 0,5x, znamená to, že vaše reklamy dosahují pouze poloviny průměrné míry prokliků. Vaše reklamy tak pravděpodobně neoslovují uživatele, na které cílíte. Zvýšení výkonu proto můžete dosáhnout úpravou reklam.

Relativní CTR naleznete ve svém účtu AdWords na kartě Reklamní sestavy. V rozbalovací nabídce Sloupce vyberte položku Přizpůsobit sloupce. Poté vyberte sloupec Relativní CTR. Relativní CTR se zobrazí na úrovni kampaně nebo reklamní sestavy.

2. Podíl zobrazení (IS): V aukčním modelu soutěží několik inzerentů o stejnou reklamní plochu na webové stránce. Podíl zobrazení vyjadřuje procento počtu skutečných zobrazení vašich reklam v poměru k celkovému počtu možných zobrazení. Tento údaj pomáhá určit míru, v jaké je vaše inzerce v reklamní síti Google zastoupena. Jinými slovy, podíl zobrazení představuje váš online podíl hlasu.

Na základě údajů o podílu zobrazení (IS) můžete svůj podíl hlasu zvýšit úpravou rozpočtu nebo vylepšením hodnocení reklamy. Metrika Míra ztracených zobrazení (rozpočet) ukazuje, o kolik zobrazení jste přišli kvůli nízkému rozpočtu. Metrika Míra ztracených zobrazení (hodnocení) ukazuje počet zobrazení ztracených kvůli nízkému hodnocení reklamy.

Můžete například zjistit, že kvůli nízkému rozpočtu přicházíte o 25 % podílu zobrazení. Pokud chcete dosáhnout více zobrazení, je třeba zvýšit denní rozpočet kampaně. V jiném případě můžete ztrácet 35 % podílu zobrazení z důvodu nízkého hodnocení reklam. Řešením může být zvýšení nabídek nebo vylepšení reklam.

Vyšší transparentnost

Reklamy v reklamní síti Google se zobrazují na několika milionech stránek, a tak je obtížné sledovat, kde se zobrazují a kde ne. Nástroj pro diagnostiku reklam (CADT) ukazuje, proč se reklamy v reklamní síti nezobrazují. Můžete například zjistit, kdy se reklamní sestavy cílené na umístění nezobrazují, protože nevyhrály v aukci:

Můžete také sledovat, kdy a ve kterých umístěních jsou reklamy spuštěny:

Nástroj CADT uvolníme pro malé množství inzerentů v polovině června a do plného provozu jej nasadíme počátkem července.

Vyšší hodnota získaná za prostředky vynaložené na online grafické reklamy

Uživatelé reklamy často vidí až poté, co stránku posunou. Pokud uživatel stránku neposune dostatečně daleko, aby reklamu viděl, účinnost inzerce se snižuje a tato neprohlédnutá zobrazení zbytečně zvyšují náklady. Nedávno jsme spustili funkci nazvanou Filtr neprohlédnutých zobrazení. Tato funkce zajišťuje, aby inzerenti s cenovým modelem CPM neplatili za zobrazení, u kterých je nízká pravděpodobnost, že je uživatelé uvidí.

Uživatel například přejde na stránku majitele stránek, na které se reklama zobrazuje až pod okrajem:

Zobrazení bude účtováno pouze v případě, pokud lze podle našeho názoru předpokládat, že uživatel stránku posune a reklamu skutečně uvidí:
Tato funkce je aktivována automaticky a nemá žádné ovládací prvky ani nastavení.

Shrnutí

Všechny čtyři uvedené nástroje a funkce (relativní CTR, podíl zobrazení, nástroj pro diagnostiku reklam a filtr neprohlédnutých zobrazení) jsou k dispozici ve službě AdWords ve všech jazycích. Další informace naleznete v centru nápovědy.

Tým Inside AdWords
Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Reklamní síť Google zvyšuje výkon

Inovace v cílení, optimalizaci a měření mohou již dnes pomoci zvýšit výkon kampaní v reklamní síti. Do těchto oblastí významně investujeme. S potěšením představujeme několik nástrojů, které zlepšují měření grafických reklamních kampaní a zvyšují jejich transparentnost a hodnotu.

Lepší měření

1. Relativní CTR: Chování uživatelů na webových stránkách se liší podle toho, o jaký typ stránek se jedná. Uživatelé například jinak vnímají reklamy na stránce s recenzí produktu než reklamy na blogu. Míra prokliků (CTR) ukazuje, jak často uživatelé na reklamy kliknou, ale nelze z ní poznat, jak si vaše reklamy stojí v porovnání s jinými reklamami na stejné stránce.
Relativní CTR ukazuje výkon reklam relativně vzhledem k dalším reklamám zobrazeným na stejném místě v reklamní síti, takže můžete lépe ovlivnit výkon svých kampaní v reklamní síti a porovnávat jejich výkon na různých stránkách v reklamní síti. Příklad: Pokud mají vaše grafické reklamy CTR 0,04 %, zatímco jiné reklamy na stejném místě v reklamní síti Google mají CTR 0,02 %, relativní CTR je (0,04)/(0,02) = 2x.

Následující snímek obrazovky ukazuje relativní CTR ve službě AdWords:

Proč záleží na relativní CTR?

Na první pohled se CTR 0,04 % může zdát nízká. S dvojnásobnou CTR, než jaké dosahují konkurenční reklamy, si ale vaše reklamy ve skutečnosti vedou z hlediska CTR lépe, než jiné reklamy na stejné stránce. To znamená, že vaše reklama dobře odpovídá stránkám, na kterých se zobrazuje, a že potenciální zákazníci na vaše sdělení reagují.

Pokud naopak zaznamenáte relativní CTR 0,5x, znamená to, že vaše reklamy dosahují pouze poloviny průměrné míry prokliků. Vaše reklamy tak pravděpodobně neoslovují uživatele, na které cílíte. Zvýšení výkonu proto můžete dosáhnout úpravou reklam.

Relativní CTR naleznete ve svém účtu AdWords na kartě Reklamní sestavy. V rozbalovací nabídce Sloupce vyberte položku Přizpůsobit sloupce. Poté vyberte sloupec Relativní CTR. Relativní CTR se zobrazí na úrovni kampaně nebo reklamní sestavy.

2. Podíl zobrazení (IS): V aukčním modelu soutěží několik inzerentů o stejnou reklamní plochu na webové stránce. Podíl zobrazení vyjadřuje procento počtu skutečných zobrazení vašich reklam v poměru k celkovému počtu možných zobrazení. Tento údaj pomáhá určit míru, v jaké je vaše inzerce v reklamní síti Google zastoupena. Jinými slovy, podíl zobrazení představuje váš online podíl hlasu.

Na základě údajů o podílu zobrazení (IS) můžete svůj podíl hlasu zvýšit úpravou rozpočtu nebo vylepšením hodnocení reklamy. Metrika Míra ztracených zobrazení (rozpočet) ukazuje, o kolik zobrazení jste přišli kvůli nízkému rozpočtu. Metrika Míra ztracených zobrazení (hodnocení) ukazuje počet zobrazení ztracených kvůli nízkému hodnocení reklamy.

Můžete například zjistit, že kvůli nízkému rozpočtu přicházíte o 25 % podílu zobrazení. Pokud chcete dosáhnout více zobrazení, je třeba zvýšit denní rozpočet kampaně. V jiném případě můžete ztrácet 35 % podílu zobrazení z důvodu nízkého hodnocení reklam. Řešením může být zvýšení nabídek nebo vylepšení reklam.

Vyšší transparentnost

Reklamy v reklamní síti Google se zobrazují na několika milionech stránek, a tak je obtížné sledovat, kde se zobrazují a kde ne. Nástroj pro diagnostiku reklam (CADT) ukazuje, proč se reklamy v reklamní síti nezobrazují. Můžete například zjistit, kdy se reklamní sestavy cílené na umístění nezobrazují, protože nevyhrály v aukci:

Můžete také sledovat, kdy a ve kterých umístěních jsou reklamy spuštěny:

Nástroj CADT uvolníme pro malé množství inzerentů v polovině června a do plného provozu jej nasadíme počátkem července.

Vyšší hodnota získaná za prostředky vynaložené na online grafické reklamy

Uživatelé reklamy často vidí až poté, co stránku posunou. Pokud uživatel stránku neposune dostatečně daleko, aby reklamu viděl, účinnost inzerce se snižuje a tato neprohlédnutá zobrazení zbytečně zvyšují náklady. Nedávno jsme spustili funkci nazvanou Filtr neprohlédnutých zobrazení. Tato funkce zajišťuje, aby inzerenti s cenovým modelem CPM neplatili za zobrazení, u kterých je nízká pravděpodobnost, že je uživatelé uvidí.

Uživatel například přejde na stránku majitele stránek, na které se reklama zobrazuje až pod okrajem:

Zobrazení bude účtováno pouze v případě, pokud lze podle našeho názoru předpokládat, že uživatel stránku posune a reklamu skutečně uvidí:
Tato funkce je aktivována automaticky a nemá žádné ovládací prvky ani nastavení.

Shrnutí

Všechny čtyři uvedené nástroje a funkce (relativní CTR, podíl zobrazení, nástroj pro diagnostiku reklam a filtr neprohlédnutých zobrazení) jsou k dispozici ve službě AdWords ve všech jazycích. Další informace naleznete v centru nápovědy.

Tým Inside AdWords
Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Letošní Google Developer Day v osmi zemích

… a opět včetně České republiky!

Jak víte, Google Developer Day (GDD) je druhá největší vývojářská akce, kterou Google každoročně pořádá (vedle Google I/O, které je ale pouze v San Franciscu).

Už třikrát jsme GDD pořádali také v Praze: Česká republika byla vždy zdaleka nejmenším státem mezi giganty jako Japonsko nebo Německo, Brazílie nebo Rusko. Status „GDD-státu“ jsme si vždy museli bránit, ale naštěstí bylo vždy možné poukázat na to, jak silná je v ČR vývojářská komunita, a jak často odtud vychází inovativní projekty.

Proto jsme moc rádi, že i tento rok navštíví GDD kolotoč i Českou republiku. Zde je kompletní itinerář:

  • 16. září: Sao Paulo, Brazílie
  • 19.-20. září: Buenos Aires, Argentina
  • 10. říjen: Moskva, Rusko
  • 18. říjen: Praha, Česká republika
  • 1. listopad: Tokio, Japonsko
  • 8. listopad: Sydney, Austrálie
  • 13. listopad: Tel-Aviv, Izrael
  • 19. listopad: Berlín, Německo

Google Developer Day je šance dozvědět se o vývojářských novinkách Googlu přímo od lidí, kteří na nich pracují. Jako v minulých letech, i tento rok budeme mít registrační proces, protože počet míst je omezen. Zůstaňte proto na příjmu: budeme vás průběžně informovat na tomto blogu a na twitteru @gddcz.

Oficiální hashtag GDD 2011 je #gdd11. Lokálně to bude opět #gddcz.

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Letošní Google Developer Day v osmi zemích

… a opět včetně České republiky!

Jak víte, Google Developer Day (GDD) je druhá největší vývojářská akce, kterou Google každoročně pořádá (vedle Google I/O, které je ale pouze v San Franciscu).

Už třikrát jsme GDD pořádali také v Praze: Česká republika byla vždy zdaleka nejmenším státem mezi giganty jako Japonsko nebo Německo, Brazílie nebo Rusko. Status „GDD-státu“ jsme si vždy museli bránit, ale naštěstí bylo vždy možné poukázat na to, jak silná je v ČR vývojářská komunita, a jak často odtud vychází inovativní projekty.

Proto jsme moc rádi, že i tento rok navštíví GDD kolotoč i Českou republiku. Zde je kompletní itinerář:

  • 16. září: Sao Paulo, Brazílie
  • 19.-20. září: Buenos Aires, Argentina
  • 10. říjen: Moskva, Rusko
  • 18. říjen: Praha, Česká republika
  • 1. listopad: Tokio, Japonsko
  • 8. listopad: Sydney, Austrálie
  • 13. listopad: Tel-Aviv, Izrael
  • 19. listopad: Berlín, Německo

Google Developer Day je šance dozvědět se o vývojářských novinkách Googlu přímo od lidí, kteří na nich pracují. Jako v minulých letech, i tento rok budeme mít registrační proces, protože počet míst je omezen. Zůstaňte proto na příjmu: budeme vás průběžně informovat na tomto blogu a na twitteru @gddcz.

Oficiální hashtag GDD 2011 je #gdd11. Lokálně to bude opět #gddcz.

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Tlačítko +1 se rozšiřuje do celého světa

V březnu jsme uvedli tlačítko +1 ve výsledcích vyhledávání v angličtině na webu Google.com. Umožnili jsme příznivcům určitých webových stránek doporučit stránky přátelům a také jsme umožnili dalším uživatelům najít daný obsah přesně v okamžiku rozhodování. Dnes se tlačítko +1 začne zobrazovat ve výsledcích vyhledávání Google po celém světě. Začneme weby jako Google.co.uk, Google.de nebo Google.fr a v dalších týdnech budeme tlačítko +1 rozšiřovat na další vyhledávací weby.

Tlačítka +1 však nejsou určena pouze pro výsledky vyhledávání. Tlačítko +1 můžete přidat i na svůj web. Uživatelé, kteří vaše stránky navštíví, je potom budou moci snadno doporučit.

Navázali jsme spolupráci s několika weby, na kterých tlačítka +1 uvidíte již v následujících dnech.


Tlačítka +1 můžete přidávat na své webové stránky v nástroji pro přidání tlačítka +1 v Centrále pro webmastery Google. Budete moci nakonfigurovat krátký fragment kódu a přidat jej na stránky na svém webu, na kterých se má tlačítko +1 zobrazovat.

Očekáváme, že díky personalizovaným poznámkám uživatelé lépe uvidí, kdy jsou reklamy a základní výsledky vyhledávání relevantní. Uživatelé tak mohou vaše stránky navštívit s větší pravděpodobností.

Kvůli zavedení tlačítka +1 nemusíte nijak upravovat svou reklamní strategii. Nemění se ani výpočet skóre kvality. Tlačítka +1 však budou faktorem při výpočtu hodnocení ve výsledcích vyhledávání.

Na tlačítka +1 se můžete dívat jako na vylepšení, díky kterému budou úspěšné kampaně ve vyhledávací síti ještě výkonnější- a nyní i celosvětově.

Další informace o tlačítku +1 a jeho vlivu na reklamy ve vyhledávání naleznete ve službě Google Ad Innovations.

Tým Inside AdWords

Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Tlačítko +1 se rozšiřuje do celého světa

V březnu jsme uvedli tlačítko +1 ve výsledcích vyhledávání v angličtině na webu Google.com. Umožnili jsme příznivcům určitých webových stránek doporučit stránky přátelům a také jsme umožnili dalším uživatelům najít daný obsah přesně v okamžiku rozhodování. Dnes se tlačítko +1 začne zobrazovat ve výsledcích vyhledávání Google po celém světě. Začneme weby jako Google.co.uk, Google.de nebo Google.fr a v dalších týdnech budeme tlačítko +1 rozšiřovat na další vyhledávací weby.

Tlačítka +1 však nejsou určena pouze pro výsledky vyhledávání. Tlačítko +1 můžete přidat i na svůj web. Uživatelé, kteří vaše stránky navštíví, je potom budou moci snadno doporučit.

Navázali jsme spolupráci s několika weby, na kterých tlačítka +1 uvidíte již v následujících dnech.


Tlačítka +1 můžete přidávat na své webové stránky v nástroji pro přidání tlačítka +1 v Centrále pro webmastery Google. Budete moci nakonfigurovat krátký fragment kódu a přidat jej na stránky na svém webu, na kterých se má tlačítko +1 zobrazovat.

Očekáváme, že díky personalizovaným poznámkám uživatelé lépe uvidí, kdy jsou reklamy a základní výsledky vyhledávání relevantní. Uživatelé tak mohou vaše stránky navštívit s větší pravděpodobností.

Kvůli zavedení tlačítka +1 nemusíte nijak upravovat svou reklamní strategii. Nemění se ani výpočet skóre kvality. Tlačítka +1 však budou faktorem při výpočtu hodnocení ve výsledcích vyhledávání.

Na tlačítka +1 se můžete dívat jako na vylepšení, díky kterému budou úspěšné kampaně ve vyhledávací síti ještě výkonnější- a nyní i celosvětově.

Další informace o tlačítku +1 a jeho vlivu na reklamy ve vyhledávání naleznete ve službě Google Ad Innovations.

Tým Inside AdWords

Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Zasáhněte publikum pomocí zájmových kategorií

Ať už je cílem vytváření povědomí či zvyšování prodeje, základní potřeba zůstává v marketingu stejná: zasáhnout uživatele, kteří budou pravděpodobně mít zájem o inzerované produkty či služby. Díky kontextovému cílení v Reklamní síti Google můžete najít uživatele přesně ve chvíli, kdy dávají najevo zájem tím, že si prohlížejí relevantní obsah. Co se však stane, když si někdo prohlíží stránku věnovanou fotoaparátům, ale pak přejde na zpravodajský portál nebo oblíbený blog? Pokud inzerujete fotoaparáty, tak byste přirozeně chtěli tomuto uživateli zobrazit reklamu, ale nemůžete, protože daný zpravodajský portál ani oblíbený blog s fotoaparáty vůbec nesouvisí.
Již téměř před dvěma roky jsme oznámili verzi beta funkce zájmových kategorií v Reklamní síti Google. Dostupnost funkce jsme pomalu rozšiřovali a dnes již mohou zájmové kategorie využívat všichni inzerenti AdWords.
Princip je následující: Náš systém zkoumá, které typy stránek uživatel navštěvuje. Zohledňuje, jak často a kdy naposledy uživatel dané stránky navštívil, a poté přiřadí prohlížeči uživatele relevantní zájmové kategorie. Pomocí těchto kategorií můžete zobrazovat reklamy uživatelům, kteří pravděpodobně budou mít o koupi vašeho produktu nebo služby zájem, a to nejen na kontextově relevantních stránkách, ale na všech typech stránek v Reklamní síti Google.
Inzerenti si mohou vybírat z více než 1000 zájmových kategorií od ekoturistiky po mobilní telefony. Věříme tedy, že si mezi nimi najdou tu, která vyhovuje jejich obchodní činnosti. Pokud navíc weby v Reklamní síti denně navštěvuje přes 500 milionů uživatelů se zájmem o tyto kategorie, nabízí se šance oslovit obrovský počet potenciálních zákazníků. Jako vždy se platí pouze za kliknutí nebo za zobrazení a ceny se stanovují v aukcích. Inzerenti, kteří se zúčastnili testování beta zájmových kategorií, úspěšně splnili celou řadu cílů – od inzerenta, který posílil povědomí o značce o 40 %, po prodejce obuvi, který dosáhl o 400 % více konverzí při nižších nákladech na inzerci u každého nákupu.
Zpřístupnili jsme zájmové kategorie více inzerentům a neustále se snažíme uživatelům poskytnout nejvyšší možnou úroveň kontroly a transparentnosti. Uživatelé mohou kdykoli zobrazovat a upravovat své zájmové kategorie, případně se ze zobrazování zájmově orientovaných reklam zcela odhlásit prostřednictvím Správce nastavení reklam. Reklamy také označujeme logem Reklamy Google, abychom uživatelům poskytli informace a možnosti volby ohledně zobrazovaných reklam. Věříme, že zájmové kategorie využijete k vylepšení svých inzertních kampaní. Domníváme se, že jde o účinný způsob, jak zasáhnout více zainteresovaných uživatelů, zvýšit povědomí o nabízených produktech a službách a v konečném důsledku zvýšit prodej. Další informace naleznete v Centru nápovědy.
Jon Krafcik, produktový manažer, Reklamní síť Google
Za překlad zodpovědný: Peter Zeman, Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Zasáhněte publikum pomocí zájmových kategorií

Ať už je cílem vytváření povědomí či zvyšování prodeje, základní potřeba zůstává v marketingu stejná: zasáhnout uživatele, kteří budou pravděpodobně mít zájem o inzerované produkty či služby. Díky kontextovému cílení v Reklamní síti Google můžete najít uživatele přesně ve chvíli, kdy dávají najevo zájem tím, že si prohlížejí relevantní obsah. Co se však stane, když si někdo prohlíží stránku věnovanou fotoaparátům, ale pak přejde na zpravodajský portál nebo oblíbený blog? Pokud inzerujete fotoaparáty, tak byste přirozeně chtěli tomuto uživateli zobrazit reklamu, ale nemůžete, protože daný zpravodajský portál ani oblíbený blog s fotoaparáty vůbec nesouvisí.
Již téměř před dvěma roky jsme oznámili verzi beta funkce zájmových kategorií v Reklamní síti Google. Dostupnost funkce jsme pomalu rozšiřovali a dnes již mohou zájmové kategorie využívat všichni inzerenti AdWords.
Princip je následující: Náš systém zkoumá, které typy stránek uživatel navštěvuje. Zohledňuje, jak často a kdy naposledy uživatel dané stránky navštívil, a poté přiřadí prohlížeči uživatele relevantní zájmové kategorie. Pomocí těchto kategorií můžete zobrazovat reklamy uživatelům, kteří pravděpodobně budou mít o koupi vašeho produktu nebo služby zájem, a to nejen na kontextově relevantních stránkách, ale na všech typech stránek v Reklamní síti Google.
Inzerenti si mohou vybírat z více než 1000 zájmových kategorií od ekoturistiky po mobilní telefony. Věříme tedy, že si mezi nimi najdou tu, která vyhovuje jejich obchodní činnosti. Pokud navíc weby v Reklamní síti denně navštěvuje přes 500 milionů uživatelů se zájmem o tyto kategorie, nabízí se šance oslovit obrovský počet potenciálních zákazníků. Jako vždy se platí pouze za kliknutí nebo za zobrazení a ceny se stanovují v aukcích. Inzerenti, kteří se zúčastnili testování beta zájmových kategorií, úspěšně splnili celou řadu cílů – od inzerenta, který posílil povědomí o značce o 40 %, po prodejce obuvi, který dosáhl o 400 % více konverzí při nižších nákladech na inzerci u každého nákupu.
Zpřístupnili jsme zájmové kategorie více inzerentům a neustále se snažíme uživatelům poskytnout nejvyšší možnou úroveň kontroly a transparentnosti. Uživatelé mohou kdykoli zobrazovat a upravovat své zájmové kategorie, případně se ze zobrazování zájmově orientovaných reklam zcela odhlásit prostřednictvím Správce nastavení reklam. Reklamy také označujeme logem Reklamy Google, abychom uživatelům poskytli informace a možnosti volby ohledně zobrazovaných reklam. Věříme, že zájmové kategorie využijete k vylepšení svých inzertních kampaní. Domníváme se, že jde o účinný způsob, jak zasáhnout více zainteresovaných uživatelů, zvýšit povědomí o nabízených produktech a službách a v konečném důsledku zvýšit prodej. Další informace naleznete v Centru nápovědy.
Jon Krafcik, produktový manažer, Reklamní síť Google
Za překlad zodpovědný: Peter Zeman, Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Strana 14 z 17« První...1213141516...Poslední »