Blogy

Strana 1 z 6512345...102030...Poslední »

Dynamické reklamy ve vyhledávání


Dynamické reklamy ve vyhledávání jsou vhodné pro majitele přehledných stránek s velkým množstvím služeb či produktů. Tento typ reklam slouží především těm, kteří nemají příliš mnoho času na to, aby vytvářeli velké množství individuálních reklam pro každý produkt zvlášť. Od toho jsou tady nástroje Google, aby vám pomohly tento proces usnadnit a zautomatizovat!

1. Jak vytvořit Dynamické reklamy ve vyhledávání?

Tento typ reklam nastavíte při vytváření nové kampaně pro Vyhledávací síť. Stačí jen zaškrtnout políčko Dynamické reklamy ve vyhledávací síti při volbě typu kampaně.

2. Jaký problém vám tyto reklamy usnadní vyřešit?

Řekněme, že na vašem webu nabízíte mnoho produktů nebo služeb. Jste například cestovní agentura, která prodává stovky zájezdů nebo jste e-shop s bižuterií. Představte si, kolik jednotlivých textových reklam byste museli vytvořit, aby se každému, kdo hledá dovolenou v Thajsku nebo náušnice z umělých perel zobrazila reklama na to, po čem se pídí. Ano, museli byste zvlášť vytvořit stovky reklam.

Místo toho vám Google AdWords může pomoci tak, že automaticky vygeneruje relevantní textové reklamy. Ty budou mít dynamicky vytvořené nadpisy podle toho, co uživatel hledá, a také vygenerovaný odkaz na váš web, aby se zákazník vždy dostal na tu správnou stránku konkrétního produktu.

3. Kdo by měl tento typ reklam používat?

Tato služba je určena pro klienty, kteří mají rozsáhlé stránky s dobrou navigací a rozčleněním produktů do oddělených kategorií. Ještě lepší varianta může být, pokud tato hierarchie je nejen v popisu stránek, ale také přímo v URL adresách. Takže například podstránka o dovolené v Thajsku by měla formát www.fiktivnick.cz/thajsko.html

4. A jak tyto reklamy skutečně fungují?

Když začnete vytvářet kampaň pro reklamy tohoto typu, v nastavení budete muset zadat webovou adresu vaší stránky.

Při nastavování reklamní sestavy vám systém nabídne možnost zaškrtnout “všechny stránky” jako cíle dynamických reklam . Tohle v podstatě znamená, že vaše stránka bude znovu zindexována, aby se správně objevovala i v placených výsledcích vyhledávání. Algoritmus se snaží pochopit strukturu a sémantiku vaší stránky tím, že se prokliká různými odkazy na vašem webu a zmapuje, co vede kam a jak na sebe části webu navazují.

Dojde také k zapamatování cílové URL a obsahu všech vašich podstránek. Takže když bude uživatel hledat dovolená Thajsko, pouze ta nejrelevantnější stránka, která obsahuje tuto frázi v obsahu, nadpisu, či přímo v URL, se zobrazí jako první.

Na závěr bude uživatelův dotaz přímo vložen do reklamy jako nadpis. Pod nadpisem budou dva popisné řádky, jako v normálních textových reklamách. A jako viditelná URL adresa bude uvedena ta, která nejlépe odpovídá vyhledávanému dotazu. Po kliknutí na reklamu se uživatel dostane přímo na stránku, která se věnuje dovolené v Thajsku.

5. Teď vážně: funguje to tak, jak má?

Ano, funguje! Přesto můžou nastat dvě situace, kdy budete mít všechna nastavení správně, ale Dynamické reklamy se přesto nebudou zobrazovat. První, když máte nastaveny ještě jiné kampaně s normálními textovými reklamami, které používají klíčová slova. Tyto kampaně pozastavte, protože Dynamické reklamy je plně nahradí. Druhá, když cílení Dynamických reklam ve vyhledávací síti není úplně ideální.

6. Jaké mám možnosti vlastního zacílení Dynamických reklam?

Když vytvoříte kampaň s Dynamickými reklamami ve vyhledávání, zobrazí se vám nová záložka uprostřed stránky s názvem Automatické cíle. Na této záložce můžete specifikovat cílení vašich reklam tak, aby systém automaticky necílil na všechny stránky, jak jste to nastavili na začátku.

Řekněme, že chcete, aby Google indexoval pouze část vaší stránky, například sekci, kde prodáváte foťáky, ale už ne sekci hudebních přehrávačů. Začněte tím, že kliknete na červené tlačítko + Dynamický cíl reklam.

Dále budete mít na výběr ze čtyř možností:

  • CATEGORY – přibližně za 24 hodin od vytvoření kampaně se zde automaticky objeví různé kategorie podle toho, jak Google rozumí struktuře vaší stránky
  • URL – u této možnosti stačí přidat část URL odkazu, který je v hierarchii nejvýše u kategorie fotoaparátů, například /foto
  • PAGE_TITLE – zde uvedete to, co je hlavním titulkem stránky. Pokud sem napíšete fotoaparáty, pak by Google indexoval jen stránky, které mají v nadpise slovo fotoaparáty
  • PAGE_CONTENT – funguje podobně jako předchozí možnost, jen se systém místo nadpisů zaměří na obsah stránek


Specifická nastavení v této sekci mají přednost před obecným nastavením všech stránek, které jste zvolili na začátku. Pokud vaše Dynamické reklamy ve vyhledávání nedostávají příliš mnoho zobrazení, podívejte se, zda jste omylem nepřidali jako cíl jen jedinou podstránku, například /foto/compact_foto.html

Na každý cíl můžete mít vlastní nabídku za proklik.

7. Můžu dostat nějaký praktický příklad, jak zacílení kombinovat?

Dobrou funkcí tohoto typu reklam je, že můžete logicky kombinovat až tři různá zacílení. Nebo naopak některá zacílení můžete úplně vyloučit z celé kampaně. Proč byste to ale dělali? Například abyste cílili pouze na stránky na webu, které obsahují fotoaparáty a to pouze ty, které jsou momentálně skladem.

Nikdo nechce kliknout na reklamu na produkt, jen aby záhy zjistil, že produkt není dostupný!

A jak tohle zacílení nastavit? Je to jednoduché! Klikněte na tlačítko + Dynamický cíl reklamy, zvolte možnost PAGE_TITLE a napište fotoaparát. Teď cílíte reklamami jen na stránky s foťáky. Přidejte ještě jeden cíl a tentokrát zvolte možnost PAGE_CONTENT a napište skladem. Teď cílíte pouze na stránky, které nabízejí fotoaparáty, které jsou skladem! Žádné jiné reklamy se nebudou zobrazovat.

8. Kde najdu více informací?

Jak vytvořit Dynamické reklamy ve vyhledávání:https://support.google.com/adwords/answer/3249700?hl=cs

Jak vytvořit cíle těchto reklam:https://support.google.com/adwords/answer/2497706?hl=cs

Jak optimalizovat tyto reklamy:https://support.google.com/adwords/answer/3250825?hl=cs

Pomoc při problému:https://support.google.com/adwords/answer/2549052?hl=cs

Karolina Ross, Associate Account Strategist

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Využívejte telefony prostřednictvím kampaní pouze pro volání

Lidé stále více žijí online a když vidí vaši reklamu, využívají nové formy interakce s vaší firmou. S chytrým telefonem v ruce spotřebitelé stále častěji hledají produkty či služby na cestách, a když je najdou, rovnou do příslušných firem volají. 70 % uživatelů mobilního vyhledávání volá do firem přímo ze stránky s výsledky vyhledávání.[1]

Dnes představujeme kampaně pouze pro volání, novinku, která umožňuje firmám snadno zasáhnout potenciální zákazníky viditelným zobrazením telefonního čísla, popisu firmy a tlačítka k volání ‒ přesně tam, kde je uživatelé hledají.

Tento typ kampaní byl navržen zvlášť pro firmy, pro které jsou telefonáty důležitější než kliknutí na webu.
Kampaně pouze pro volání jsou speciálně navržené tak, aby se zobrazovaly pouze na mobilních zařízeních, ze kterých lze telefonovat. To znamená, že z každého kliknutí, které zaplatíte, vám někdo může zavolat.
Nabízejte ceny pouze za telefonní hovory
Vzhledem k tomu, že každé kliknutí směřuje k telefonnímu hovoru, můžete vypracovat strategii vycházející konkrétně z cílové CPA nebo ROAS pro hovory. To vám pomůže maximalizovat hodnotu každého telefonátu do vaší firmy.
„Naši zákazníci nám stále častěji volají z mobilních zařízení a chtějí nabídku pojištění. Reklamy pouze pro volání jsou dobré v tom, že nám umožňují nabízet ceny podle hodnoty hovoru. Díky tomu můžeme dosahovat konkrétních cílových ROI, které jsme stanovili pro prodej po telefonu.“
Jason Johnson
marketingový ředitel, Clearlink Insurance
Používejte v reklamách jednu výzvu k akci ‒ telefonním hovorům
Používejte v reklamách pro telefonní hovory kreativy jako „Hned se poraďte se specialistou“ nebo „Zavolejte a domluvíme si schůzku“, aby lidé věděli, že vaši firmu mohou snadno kontaktovat i mimo váš web.
Společnost BizLab, celostátní telekomunikační operátor, dosahuje nejvíce konverzí po telefonu.„Nové reklamy pouze pro volání cílí jen na mobilní zařízení a používají formulace typu „zavolejte nám“, které jsou zaměřeny výhradně na zvyšování počtu hovorů. Díky tomu nám přibylo potenciálních zákazníků a vzrostla míra konverze.“
Catherine Wilson
hlavní analytička pro PPC, BizLab
Velký poskytovatel internetových služeb využívá kampaně pouze pro hovory, aby zákazníci mohli snadno a rychle kontaktovat prodejní tým. „V reklamách pouze pro volání jsou výzvy k akci zaměřené jen na telefonáty. Díky tomu jsou mobilní nákupy pohodlnější, protože nevyžadují návštěvu webových stránek. Umožňují spotřebitelům snadno objednat požadovaný produkt telefonátem do prodejního centra. Lepší zákaznický dojem a zvýšení počtu hovorů i objemu prodeje jsou příjemné pro spotřebitele i inzerenty.“
Josh Leibner
ředitel pro placené vyhledávání, Red Ventures (marketingový partner pro velké firmy)
Další informace

Pokud v současné době vytváříte reklamy pouze pro volání pomocí rozšíření o volání, můžete si v centru nápovědy AdWords přečíst, jak upgradovat na kampaně pouze pro volání.

Auto příspěvku: Amit Agarwal, Product Manager, AdWords
Za překlad zodpovídá Pavel Tekel

*****************
[1] Google/Ipsos, The Role of Click to Call in the Path to Purchase, září 2013.

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Oslavte s námi dnešní 110. narozeniny Zdeňka Buriana

Dnes by se dožil 110 let Zdeněk Burian (11. 2. 1905 – 1. 7. 1981).

Tento významný český malíř a ilustrátor svým dílem formoval představy o dalekých zemích a dobrodružství několika generací české mládeže a přitom se nesmazatelně zapsal i do dějin světové paleontologie.

S reprodukcemi jeho prací se mnozí z nás setkávali nejen na stránkách Hochů od Bobří řeky, Tarzana nebo Lovců mamutů, ale i ve škole na nás shlíželi z dějepisných a přírodovědných výukových tabulí. Zdeněk Burian je totiž po celém světě známý díky svým obrazům dávno vyhynulých rostlin či živočichů. Jeho paleontologické dílo, z něhož je neznámější asi jeho spolupráce s paleontologem Josefem Augustou, inspirovalo i film Karla Zemana Cesta do pravěku.

My v Googlu si toto výročí dnes připomínáme speciálním Doodlem, který je po celý den k vidění na české doméně vyhledávače – Google.cz. Kromě charakteristického grafického zpracování nabídne vyhledávač po kliknutí na tento Doodle zajímavé informace o samotném malíři.

V Česku jsme si grafickou změnou loga za posledních šest let připomněli i další významné osobnosti. Za tu dobu vznikla více než dvacítka ryze českých Doodlů věnovaných například Boženě Němcové, Jaroslavu Haškovi, Karlu Čapkovi, Tycho de Brahemu nebo Josefu Resslovi a Janu Kaplickému. K jednotlivým návrhům Doodle, spojeným s mezinárodně významnými osobnostmi, se mohou přihlásit i jiné země, pro které je daná osoba relevantní nebo důležitá z historického či kulturního pohledu. Na několika doménách zároveň se tak objevil Alfons Mucha nebo Franz Kafka.

Další informace o Doodlech naleznete na stránce: http://www.google.com/doodles/about

Martina Joneková
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Dnes je Den bezpečnějšího internetu

Věnujte pár minut kontrole nastavení bezpečnosti vašeho Google účtu

Bezpečnost na internetu je zásadní pro každého uživatele. Výzkumy ukazují, že více lidí se obává narušení soukromí svých online účtů než vloupání do svých domovů. Bezpečnost byla pro Google vždy jednou z hlavních priorit. Naše technologie pro Bezpečné prohlížení rozpoznává nebezpečné stránky a varuje uživatele předtím, než na ně vstoupí. Každý den tak chrání více než miliardu uživatelů prohlížečů Chrome, Firefox nebo Safari. Další vrstvu ochrany nad rámec běžného hesla přidává k vašemu Google účtu dvoufázové ověření. Je to jako přidat druhý zámek na dveře k vašemu účtu, kdy svůj účet kromě hesla zabezpečíte ještě ověřovacím kódem zasílaným SMS na váš mobilní telefon.

Na zajištění bezpečnosti našich uživatelů a jejich informací neustále pracujeme, hodně toho však může udělat každý sám. Využijte dnešní Den bezpečnějšího internetu k rychlé Kontrole zabezpečení. V několika rychlých krocích zde můžete zkontrolovat a upravit bezpečnostní nastavení vašeho Google účtu.

Zde jsou nejdůležitější úkony, které byste měli provést:

  • Kontrola údajů pro obnovení účtu – ověřte si platnost emailové adresy či telefonního čísla pro obnovení přístupu k účtu
  • Kontrola nedávné aktivity – umožňuje zkontrolovat nedávnou aktivitu ve vašem účtu. Pokud aktivita vypadá podezřele, například vidíte připojení z lokalit nebo zařízení, která nepoznáváte a nepoužíváte, okamžitě si změňte své přihlašovací heslo.
  • Kontrola oprávnění účtu – Zkontrolujte aplikace, internetové stránky a zařízení, které mají přístup k vašemu Google účtu. Ty, které se vám zdají podezřelé, odstraňte.

V České republice se na podporu vzdělávání a bezpečnost na internetu zaměřujeme dlouhodobě a ve spolupráci s partnery realizujeme projekty, které přispívají k rozvoji internetové gramotnosti široké veřejnosti. Kromě pořádání bezplatných kurzů pro učitele, jsme letos ve spolupráci s E-bezpečí a GEG ČR zorganizovali již druhý ročník projektu Web Rangers, kde nejprve školíme děti ve věku 13 až 15 let o bezpečném pohybu na internetu a ony potom tyto znalosti předávají svým vrstevníkům. Letos tento projekt zasáhl více než 40 tisíc dětí a za oba ročníky již na českých školách působí 240 certifikovaných Web Rangerů.

Martina Joneková
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Startuje program Google pro neziskové organizace

Dobře víme, že neziskový sektor stojí na nadšení a snech něco změnit. S cílem podpořit projekty, které aktivně zlepšují život kolem nás, jsme před pěti lety v Česku uvedli pilotní kolo programu Google Ad Grants (bezplatnou inzerci ve vyhledávání Google). Vidíme, že české neziskovky internet vnímají jako efektivní komunikační a propagační nástroj svých aktivit. Počínaje dnešním dnem se mohou zapojit do programu Google pro neziskové organizace, který byl doposud dostupný v 8 zemích světa.

Program sdružuje nástroje Googlu pro neziskovky pod jednou střechou. Kromě již dostupné bezplatné inzerce ve Vyhledávači Google a pokročilých nástrojů YouTube budou neziskovky nově moci zdarma využívat sadu online aplikací Google Apps pro neziskovky (Gmail, Kalendář či Google Disk). Program také nabízí výukové materiály, případové studie nebo možnost zapojit se do světové komunity neziskovek a sdílet své zkušenosti.

Součástí programu Google pro neziskové organizace jsou:

  • Google Apps pro neziskové organizace: Bezplatná verze profesionální sady firemních online nástrojů Google Apps, která zahrnuje Gmail, Kalendář Google a Disk Google pro spolupráci a možnost využít 30 GB úložného prostoru.
  • Google Ad Grants: Bezplatná inzerce ve vyhledávání Google až do výše 10 000 $ měsíčně pro propagaci a zvýšení povědomí o aktivitách.
  • YouTubePrémiové budování značky pomocí kanálů YouTube a zvýšená kapacita nahrávání.

Zkušenost s využíváním Google Ad Grants mají už například organizace Člověk v tísni, Dobrý anděl nebo Unicef.

„Program Google Ad Grants už do sbírek Člověka v tísni přinesl přes 2 miliony korun a naše reklamy si prokliklo 700 tisíc uživatelů. Díky tomu jsme mohli nakoupit několik tisíc koz či školních pomůcek pro nejchudší lidi na misích. Další výhodou je možnost dát vědět o tématech, kterými se zabýváme, ať už se týkají chudoby v Česku či lidských práv ve světě,“ říká Tomáš Urban z organizace Člověk v tísni

Markéta Křížová z Dobrého anděla jej doplňuje: „Jako nezisková organizace bychom si propagaci v takovém rozsahu mohli jen stěží dovolit. Každý měsíc plného využívání Google Ads Grants naši reklamu zobrazí 800 tisícům uživatelů a proklikne na ni téměř osm tisíc lidí.“ 

„Největší přínos jsme zaznamenali ve více než 100procentním nárůstu návštěvnosti našich webových stránek a charitativního e-shopu, což se projevilo zvýšeným počtem objednávek nabízených produktů i on-line darů na pomoc dětem v rámci našich programových aktivit, které UNICEF rozvíjí ve více než 150 zemích světa,“ potvrzuje Hana Čermáková z UNICEF.

Organizace, které se chtějí do programu zapojit, musí být neziskovou organizací s odpovídající právní formou a splňovat podmínky programu. Způsobilost neziskových organizací k zapojení pro Google ověřuje síť TechSoup Global, která v České republice působí prostřednictvím partnerské organizace Sdružení VIA realizující program TechSoup Česká republika.

Více informací o programu najdete na stránce www.google.com/nonprofits.

Martina Joneková
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Parazitování na konkurenčních klíčových slovech a obrana proti tomu

V dnešním dravém prostředí a při silné konkurenci je mnoho způsobů, jak se prosadit. Někteří inzerenti jdou tradiční cestou inzerce produktů, firem a služeb, ale to samozřejmě není jediným marketingovým nástrojem. Na internetu stále více přibývá guerilla marketingových akcí se zapojením YouTube videí, webových stránek a podobně.


Je tu však ještě další způsob, jak konkurenci “převézt”. Inzerenti totiž mohou přes Google AdWords vytvořit kampaň, která bude mít ve svých spouštějících klíčových slovech slova konkurence.

Uveďme si příklad: o Vánocích všichni kupují kapry. Řezníci tratí a rozhodnou se, že vytvoří kampaň proti kapří konkurenci. Vytvoří si tedy reklamy a do všech klíčových slov zadají slova jako: “kapr k večeři”, “štědrovečerní kapr”, “kapr” a podobně. Jenomže jejich reklamy budou ve skutečnosti na hovězí steaky. To bude znamenat, že při zadání klíčového slova “kapr” se zákazníkovi může zobrazit reklama na hovězí steak.

Výhodné? Možná, ale musíme si uvědomit, že Google takovým reklamám musí zaručeně dát nižší skóre kvality v relevantnosti, a i relevance pro zákazníka bude velice nízká. Ledažeby produkt řezníků byl opravdu lepším produktem a pak by bylo vše v pořádku. Že vám to nepříjde fér? Že vám příjde nezákonné, když někdo používá Vaši ochranou známku, jméno firmy či vaše značky produktů? Nezákonné to určitě není a to potvrdila i EU ve svém rozsudku Soudního dvora C‑323/09, paragraf 91: “takové užívání v zásadě spadá do mezí zdravé a spravedlivé hospodářské soutěže v odvětví daných výrobků nebo služeb”. Pozor však na fakt, že ochranou známku můžeme vložit sice do klíčových slov, nikoli však do textu reklamy.

Existuje tedy nějaká obrana?

Ano, nově v AdWords existuje flexibilní strategie, u které můžete nastavit, aby se Vaše reklamy vždy zobrazily nad reklamou z jiné domény. Pak tedy například kapři by se mohli rozhodnout, že to takhle nenachají a na své klíčové slovo “kapr” si nastaví flexibilní strategii, aby ve 100% zobrazeních vyhráli nad řezníky. Tato strategie se nazývá Cílový podíl vítězných zobrazení a podrobné informace naleznete zde.

Více informací o strategii flexibilních nabídek se můžete dozvědět v našem online webináři. Pokud máte jakékoli další otázky tak budeme rádi, když se zapojíte do diskuze na Fóru Google AdWords.


Autor příspěvku: Michal Pospíšil, Associate Account Strategist

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Čím překvapily nejlepší projekty Web Rangerů letos?

V pondělí představili zástupci pěti nejúspěšnějších týmů vzdělávacího projektu Web Rangers 2.0 své výstupy. Zájem stát se certifikovaným Web Rangerem a učit své vrstevníky bezpečnému chování na internetu letos projevilo skoro 500 dětí mezi 13 – 15 let ze 79 škol a 70 měst.

Ti nejmotivovanější kandidáti prošli dvoukolovým výběrem a zúčastnili se celodenního workshopu o bezpečném chování na internetu. Přivítal je i Youtuber Jirka Král, který se do druhého ročníku také aktivně zapojil. Potom už pracovali samostatně na vlastních projektech. Podle slov jejich “tet”, mentorek z GEG ČR, ve srovnání s loňským rokem byly děti aktivnější a mnohé týmy vytvořily hned několik výstupů. Do závěrečného hodnocení jich bylo přihlášeno celkem 72.

Všichni finalisté museli zaujmout originalitou a výjimečnou aktivitou. Vítězky Tereza Pánková s Nikolou Bartošovou se jako jediné z obou ročníků projektu zaměřili i na mladší děti. Uspořádaly pro ně hravé přednášky v mateřské škole doplněné videem s Karkulkou. Myslí si totiž, že i předškoláci již potřebují znát základní pravidla bezpečného pohybu po síti, protože tablet dnes dostávají do rukou i batolata.

Ondřej Cach a Dalibor Havlíček zaujali nejen výborným grafickým zpracováním vytvořených materiálů, ale i produkčně náročným výstupem v podobě offline hry “Hoax nebo phishing?”, kde si můžete vyzkoušet, zda je od sebe bezpečně poznáte.

Nikol Štekláčová a Nela Grodová zase jako jediné pro prezentaci tématu využily kromě standardního i ”analogový” skládací komiks. Jejich video o kybergroomingu stihlo do dneška nasbírat skoro 350 zhlédnutí. Vše završily napsáním osvětového článku, který vyjde v časopise Skaut a osloví tak další tisíce dětí.

Po dvou ročnících na českých školách působí 240 proškolených Web Rangerů, kteří svým vrstevníkům předávají nové informace o zásadách bezpečného chování na internetu.

Více informací o projektu, který děláme ve spolupráci s organizací E-Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci a Google EDU Group ČR (GEG ČR), včetně 5 finálových projektů najdete na webu www.webrangers.cz nebo na YouTube kanále projektu.

Jan Keprta
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Rok 2014 ve znamení bezpečnějšího internetu

V posledních dvou letech se v rámci našich vzdělávacích aktivit intenzivně zaměřujeme na informování veřejnosti a mládeže o tom, jak se bezpečně pohybovat v online světě. Ani letošní rok nebyl výjimkou. Máme za sebou opět několik úspěšných projektů.

Letos jsme rozběhli již druhý ročník projektu Web Rangers pro mládež ve věku 13  15 let s cílem šířit znalosti a zkušenosti s bezpečným užíváním internetu. O zajímavé nápady rozhodně nebyla nouze, jeden z nich si můžete zhlédnout zde. Ty nejlepší příspěvky vyhlásíme v lednu 2015. Patronkou letošního ročníku se stala Táňa le Moigne, ředitelka českého a slovenského Googlu. Prostřednictvím Hangouts On Air hovořila s Web Rangery o tom, proč je jejich role tak důležitá. Celkem jsme v rámci tohoto projektu vyškolili již 149 strážců webu.


Více než 1 000 žáků základních škol se dozvědělo, jakým rizikům mohou být v prostředí internetu vystaveni, jak se chránit a bránit a jakým způsobem řešit různé krizové scénáře. To vše ve spolupráci s celorepublikovým projektem E-bezpečí. Ovšem ani pedagogové nezůstali pozadu. Spolu s Institutem pro další vzdělávání jsme uspořádali 64 seminářů ve 21 městech pro celkem 1 013 účastníků.

Pokud si nejste jistí, kde hledat informace o tom, jak s internetem bezpečně zacházet, můžete si prostudovat stránky Google Centrum pro bezpečnost. Pro více informací o iniciativách nás také můžete sledovat na Facebooku, Google+ anebo třeba na YouTube kanálu projektu Web Rangers.

Web Rangers_lowres_0076.jpg

Jan Keprta
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

YouTube Rewind 2014: Jaká videa nás bavila na YouTube v tomto roce?

Konec roku se blíží, pojďte se spolu s námi podívat i na ta nejpopulárnější videa za rok 2014.

Žebříček na českém YouTube stejně jako loni ovládla dvojice ViralBrothers. Další místa obsadila Ivanka Gottová s přáním pro svého manžela k 75. narozeninám, obří kříženec psa a pavouka, který je zároveň i nejpopulárnějším videem na YouTube celosvětově. Zájem Čechů vyvolal také mezinárodně úspěšný projekt “First Kiss”, jehož autorka Tatia Pllieva dala dohromady 20 lidí, kteří se nikdy nepotkali a jejichž úkolem bylo se políbit.

TOP 10 nejpopulárnějších videí na YouTube v Česku (virální videa)

  1. Train horn prank goes wrong! (Klakson z vlaku v autě) – ViralBrothers
  2. Debilní Kecy, co si kluci MYSLÍ, ale NEŘÍKAJÍ NAHLAS – ViralBrothers
  3. Karel Gott 75. narozeniny – dárek od manželky Ivany a dcer Charlotte Elly a Nelly Sofie – Ivana Gottová
  4. REVENGE 8 – PARANORMAL GHOST PRANK – ViralBrothers
  5. Mutant Giant Spider Dog (SA Wardega) – wardegasa
  6. REVENGE 9 – Cheating Prank Turns Into SUICIDE PRANK – ViralBrothers
  7. AZ-kvíz 18.8.2014 – Petr – saridcz
  8. FIRST KISS – Tatia PIlieva
  9. IMPORTER – NÁVOD NA PŘÍVĚSEK SOVA Z LOOM BANDS – IMPORTÉR-ČÍNA.CZ
  10. Shanghai Tower (650 meters) – on the roofs

Nejpopulárnějším songem se pro letošní rok stal Dark Horse od Katy Perry a Juicy J. Druhou příčku obsadil Calvin Harris se svým klipem Summer. Třetí místo patří českému singlu Neříkej mi baby od skupiny AquaBabes. Ovšem toto není jediný zástupce Česka v žebříčku, TOP 10 uzavírá Xindl X s písní V blbým věku.

TOP 10 nejpopulárnějších hudebních videí na YouTube v Česku (oficiální hudební videa)

  1. Katy Perry ft. Juicy J – Dark Horse
  2. Calvin Harris – Summer
  3. AquaBabes – Neříkej mi baby
  4. Shakira ft. Rihanna – Can’t Remember to Forget You
  5. #SELFIE – The Chainsmokers
  6. Sigma – Nobody To Love
  7. David Guetta & Showtekft. Vassy – Bad
  8. Shakira ft. Carlinhos Brown – La La La (Brazil 2014)
  9. Jason Derulo feat. Snoop Dogg – „Wiggle“
  10. Xindl X – V blbým věku

Chcete se podívat, jaká videa byla nejsledovanější nejen v Čechách, ale i celosvětově? Pak navštivte kanál YouTube Rewind, kde naleznete veškeré žebříčky.

Martina Joneková
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Česko v roce 2014 podle Vyhledávače Google

Každý rok uživatelé po celém světě do Vyhledávače Google zadají miliardy dotazů. Jste napnutí, čím Česko letos žilo, co nás zajímalo nebo naopak trápilo? Tak se spolu s námi pojďte podívat na žebříčky slov, o které letos v Česku vzrostl největší zájem ve Vyhledávači Google. Strhly nás hry, sport a dotkly se nás odchody známých osobností.

Nejvíc se na žebříčku za rok 2014 ve Vyhledávači Google posunula hra PixWords rozvíjející fantazii a slovní zásobu. Češi jsou národem křížovkářů a tak se není čemu divit, že tato hra zaujalo přední pozici žebříčku. Další hrou v TOP 10 je pak Flappy Bird. Na předních příčkách se umístily dvě známé osobnosti, jejichž tragický odchod překvapil mnoho lidí – Iveta Bartošová a Robin Williams. Své místo si v žebříčku samozřejmě našla i sportovní témata – ZOH v Soči, ČT Sport či tenisový turnaj Wimbledon.

Trendové výrazy ve Vyhledávači Google v Česku za rok 2014

  1. PixWords
  2. Iveta Bartošová
  3. Soči 2014
  4. Robin Williams
  5. ČT Sport
  6. Flappy Bird
  7. Jennifer Lawrence
  8. Nova Plus
  9. Wimbledon 2014
  10. Calzedonia

V rámci tematických žebříčků nás nejvíce zajímalo “kdo je gejmr”, “kde rostou houby” nebo “jak zhubnout”. Další české žebříčky najdete zde a ty vlastní si můžete snadno vytvořit pomocí služby Trendy Google.

Martina Joneková
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Strana 1 z 6512345...102030...Poslední »