Blogy

Strana 1 z 6412345...102030...Poslední »

Hromadně personalizované kreativy

Na začátku tohoto roku jsme oznámili, že se chystáme přijít s nástroji, které budou konkrétně vycházet vstříc inzerentům s rozsáhlými kampaněmi. Mluvili jsme o nich jako o nástrojích pro náročné uživatele. Mají našim nejnáročnějším inzerentům pomoct oslovovat zákazníky hromadně, aby se jim s účtem jednodušeji pracovalo a mohli svoje kroky zakládat na údajích a statistikách.


Během několika příštích měsíců těchto nových nástrojů uvedeme hned několik. Jako první přichází na řadu personalizátory reklam, které se hodí k tématu na tento měsíc – hromadné optimalizaci kreativ. 

Hromadné kreativy v reálném čase

Pokud mají inzerenti, kteří mají tisíce, či dokonce miliony produktů, zobrazovat pro každý výrobek nebo promo akci personalizované sdělení, zabere jim to spoustu času a dá hodně práce. Personalizátory reklam vám umožní zobrazovat zákazníkům v reálném čase vysoce relevantní reklamy. Platí to i v případě, že máte tisíce (či dokonce miliony) výrobků, služeb nebo promo akcí, které se každý den mění.

Třeba společnosti Extra Space Storage umožnily personalizátory reklamy zobrazit každému ze zákazníků relevantní dynamickou reklamu a úžasně škálovat tvorbu reklam. Co k tomu říkají: „Když jsme pomocí personalizátorů reklam do textů našich reklam dynamicky vložili podrobnosti o ceně a čase, došlo ve srovnání s tím, kdy jsme tyto údaje vkládali sami, ke zvýšení CTR o 113 %. Stále víc jsme pociťovali potřebu zobrazovat to správné sdělení správnému zákazníkovi. Google nám předložil řešení na stříbrném podnose.“

Jak to funguje

Personalizátory reklam vytváří úžasně relevantní a dobře načasované reklamy na základě řady různých vstupních údajů, například informací o vaší firmě. Začnete tím, že prostřednictvím tabulky jednoduše uvedete podrobnosti o firmě, jako jsou produkty, ceny, načasování promo akcí, a pro které kampaně, reklamní sestavy nebo klíčová slova jsou relevantní. Tyto informace se vyplní do části Firemní údaje Sdílené knihovny AdWords. Tady se dají uložit a odtud je i k zobrazení reklamy použijeme.

Pak vytvoříte reklamy s personalizátory. Jedná se o parametry, podle kterých víme, které informace z tabulky chcete do svých reklam vložit. AdWords dynamicky zpracuje informace o produktu, kterém mají největší relevanci pro to, co zákazník právě hledá, a vloží je do vašeho textu reklamy. Ušetříte čas a každému ze svých zákazníků nabídnete pokaždé skvělé dojmy z personalizované reklamy.

Základ vašeho úspěchu

Tyto vysoce personalizované textové reklamy nabízí nespočet různých způsobů, jak dosáhnout úspěchu. Jaké možnosti vám personalizátory reklam vlastně nabízí?

Spojte se se zákazníky hromadně: Vytvořte jedinou textovou reklamu, která bude mít stovky variant. Každému potencionálnímu zákazníkovi můžete zobrazit jen tu nejrelevantnější reklamu.


Zobrazujte výzvy k akci v reálném čase: Když vám bude právě končit nějaká promo akce, můžete o tom zákazníky v reálném čase informovat.



Optimalizujte pracovní postupy: Ušetřete čas, který byste strávili vývojem a opakovaným odesíláním textů reklam. AdWords vytvoří relevantní reklamy za vás.



Řadě inzerentů se už pomocí personalizátorů reklam podařilo efektivně oslovit svoje publikum a dosáhnout svých cílů v oblasti výkonu.

Ben Arabov z agentury Elite SEM prohlašuje: „Když se naše agentura o personalizátorech reklam dozvěděla poprvé, hned jsme po této příležitosti skočili. Domnívali jsme se, že tato funkce bude impulzem pro hodnotná kliknutí, a to se nám i potvrdilo. Klientům se výrazně zvýšily klíčové indikátory výkonu (KPI) – někdy poskočily až na dvojnásobek. Získali jsme tak možnost podpořit přírůstky v oblasti výkonu nejenom v rámci promo akcí, ale taky z dlouhodobého výhledu.

HomeAdvisor.com je bezplatný online nástroj, který slouží k vyhledání důvěryhodných profesionálů na stavební a domácí práce. Co říkají o personalizátorech: „Když jsme mohli nově zobrazovat vysoce personalizované textové reklamy, které zvýrazňuji naše nejnovější nabídky, výrazně se nám zlepšil výkon vyhledávání a podstatně se zvýšila i CTR.

V agentuře Merkle | IMPAQT zase personalizátory reklam využili k efektivnímu odpočítávání dnů, které zbývají do začátku sezónních promo akcí, a k dosažení lepších výsledků u zákazníků: „Pomocí této funkce jsme odpočítávali dny, které zbývaly do začátků svátečních slev. Zjistili jsme, že u tohoto textu reklamy byly konverze asistované proklikem a zobrazením daleko častější než u jiných textů. Tento text reklamy nám taky o svátcích a ještě týden po nich získával častější konverze. Do budoucna se personalizátory reklam chystáme dál používat pro sezónní i stálé promo akce.

Začínáme

Personalizátory reklam ušetří čas inzerentům a zobrazují aktuálnější a relevantnější reklamy. Zákazníkům zase zobrazují reklamy obsahující vhodné a čerstvé informace, které se vztahují přímo k tomu, co právě vyhledávají. Zákazníci si odnášejí lepší dojem, vy zase lepší výkon svých textových reklam.

Tuto funkci uvedeme na celosvětový trh v několika příštích týdnech. Další informace o tom, jak začít, najdete v centru nápovědy AdWords.

Autor: Karen Yao, produktová manažerka skupiny, AdWords

Za překlad zodpovídá Marek Bubeník

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Nejlepší tipy, jak se připravit na vánoční nákupy

Rok se převrátil do své poslední čtvrtiny a Vánoce se kvapem blíží. Podle našeho nedávného výzkumu plánuje 29 % lidí začít s vánočními nákupy do konce října. My to dobře víme, a proto jsme pro maloobchodníky připravili seznam doporučených postupů k vánočním svátkům, které vám pomohou maximalizovat vaše investice do kampaní ve Vyhledávání i Nákupech Google. Mimoto bychom vás rádi seznámili také s trendy loňského roku a tipy týmu Nákupů Google, jak se co nejlépe připravit na závěr roku.

Zvýšený objem nákupů řešte již dnes. V minulém roce se počet návštěvníků webových stránek obchodníků díky inzerci v Nákupech Google zvýšil oproti předchozímu období celkem dvojnásobně1, Tento trend pokračoval a v červenci návštěvnost webů přicházející z Nákupů Google překonala výsledky za celé minulé vánoční období.2 Nejenom, že zájem spotřebitelů roste, ale také začíná mnohem dříve. Náš průzkum ukázal, že v loňském roce vzrostl zájem spotřebitelů o velké výprodeje o 27 % oproti roku 2013 a související vyhledávání začalo asi o týden dříve než v předchozím roce. Abyste využili této příležitosti co nejlépe, začněte svůj marketing plánovat již teď a použijte k tomu naše doporučené postupy.

Oslovte kupující na mobilních zařízeních. Nejlepší způsob, jak se propojit se zákazníky, je být ve správný čas připraven tam, kde hledají vaše produkty – což je stále častěji na mobilních zařízeních. V době loňských vánočních svátků přinesla mobilní zařízení 35 % veškeré návštěvnosti prodejních webů a do listopadu 2014 se očekává nárůst na 43 %.3 V minulém roce byly Nákupy Google celosvětově zdrojem více než 3x větší návštěvnosti maloobchodních webů na chytrých telefonech oproti předchozímu roku.1 Proto se určitě připravte na to, že velká část vašich kupujících na váš web letos zavítá z mobilních zařízení.

Poskytujte zákazníkům aktuální a přesné informace. Cena a doprava jsou dva nejdůležitější faktory, které ovlivňují rozhodnutí zákazníků, zda produkt koupit online.4 Pravidelnou aktualizací a odesíláním zdrojů dat zajistíte, že kupující uvidí stejné ceny a produktové informace jak v reklamách v Nákupech Google, tak na vašem webu. K lepšímu uživatelskému prostředí vám také pomůže automatická aktualizace položek, díky které se údaje v Nákupech Google aktualizují podle informací na vašem webu. Pokud nabízíte dopravu zdarma, uveďte to v textové reklamě nebo použijte nový nástroj na konfiguraci dopravy, aby byla tato skutečnost zohledněna i v reklamách s produktovými informacemi.

Propagujte se jinak než konkurence. Vzhledem k silné konkurenci v době vánočních svátků se zákazníci o nákupu rozhodují především na základě promo akcí. To se jednoznačně ukázalo minulý rok, kdy 92 % všech kupujících využilo nějaké speciální akce.5 Zamyslete se nad tím, jak se odlišit od konkurence a jak upozornit zákazníky na svou jedinečnou nabídku.

Další tipy naleznete v našem seznamu doporučených postupů k vánočním nákupům nebo se připojte k našemu vysílání Učte se s Googlem (formou Hangoutu on Air), které se v koná 30. října v 10:00 hod. PST a kde zazní další rady k prodeji v období vánočních nákupů.



Autorka: Shelby Coyne, produktová marketingová manažerka, Nákupy Google

1 Interní data společnosti Google za období od října 2012 do října 2013, globálně.
2 Interní data společnosti Google za období od října 2013 do října 2014, globálně.
3 Zpráva IBM Online Retail Holiday Readiness Report, červen 2014, USA.
(Pozn.: IBM mezi mobilní zařízení počítá chytré telefony a tablety.)
4 Shop.org, dokument Holiday Planning Guide, únor 2014, USA.
5 Průzkum Baynote Holiday Shopper Survey, leden 2014, USA.


Za překlad zodpovídá Marek Bubeník, Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Pozvánka: Enterprise Data Hackathon, Praha, tento víkend

Petr Šimeček z Keboola a Pavel Doležal z Netmail vás zvou na Enterprise Data Hackathon, který se koná již tento víkend (od pátečního večera, 17. října, do neděle, 19. října). Na akci budete mít možnost si pohrát s opravdovými velkými daty a použít k tomu nejpopulárnější big data nástroje. — Filip Hráček



„A tak si uděláme hackathon, ne? Poprosíme pár firem, aby nám zanonymizovaly svá data, hodily je do BigQuery a bude.”

“Dobrý, a k tomu si řekneme velkejm tech vendorům, aby nám půjčili své softwary, otevřeli APIčka a bude sranda.”

Nepamatuji si úplně přesně, kdy a kde nás to napadlo poprvé, bylo to někdy na jaře, ale zcela jasně si pamatuji, že když jsme to celí nadšení říkali našim ženám, zaznělo něco jako: “Takže hračkářství?!“ No, buďme upřímní, vlastně ano, vlastně je to hračkářství. Hračkářství pro velké kluky a holky, co mají rádi data a věří, že každé business rozhodnutí má být datově podloženo.

Chytili jsme se té myšlenky a nedala nám spát. Udělat hackathon, který by si nehrál s data sety jako každý jiný a řešily by se tam kvazi reálné problémy, ale prostě udělat hackathon, který by byl z praxe, s reálnými daty reálných firem, a třeba se někomu povede i něco zajímavého fakt odhalit a to se pak uvede v praxi.

Všude, kde jsme pak chodili, jsme to říkali: “My uděláme hackathon a bude to Enterprise Data Hackathon a budeme tam mít reálná business data a už nám to slíbil jeden operátor (ten teda mezitím povyházel všechny lidi, co to chtěli, a zbývající se připosrali a paralyzovali), jedna banka a tak vůbec. Nechcete přinést i svá data?”

Ptali jsme se v malých firmách, velkých i obřích gigantech české ekonomiky. Prostě jsme tam drze vlezli a zeptali se. A světe div se, ono to většinou vycházelo. K našemu velkému překvapení jsme v těch obřích “korporátech” nacházeli lidi kolem 30­40 let, kteří už jsou unaveni tím, “jak se to vždycky dělalo”, a chtějí to dělat jinak. Vidí, jak rychle inovuje Google, Facebook či Amazon, a prostě nechtějí zůstat pozadu. Bylo velké překvapení, kolik super nadšených ambasadorů jsme našli a s jakým zápalem se drali o to, aby se akce povedla a data jsme fakt získali a oni mohli poslat své geeky, data minery a lidi z businessu, aby si hráli, učili se a přesvědčili se, že svět se nehroutí, a naopak na střetu jejich světa a světa někoho jiného vlastně vznikají fajn nápady, které by z pohledu zevnitř prostě nikdy nevznikly. Když jste uvnitř bílé krabice, tak je celý svět bílý.

Samozřejmě, ne všechno se povedlo tak, jak jsme si to představovali na začátku, a po více jak půl roce práce jsme některé datové zdroje nezískali (budou muset počkat na jindy). Některá data jsou tak citlivá, že jsme z nich museli vyrobit odvozená data, ale o to přeci nejde. Jde o strukturu, povahu a popis reálného světa, který nám umožní modelovat dostatečně přesně a zároveň neprovést nějakou datovou nerozvážnost a neohrozit někomu jeho podnikání.

Takže, abychom to nezdržovali. Je nám ctí vás pozvat na Enterprise Data Hackathon, který se koná 17. ­ 19. října v prostorách Techsquare, Praha. Začíná se v pátek v 19h a končí se prezentací projektů v neděli po obědě. Pokud si rádi hrajete s daty, máte datově založené business otázky, přijďte. Nezáleží, zda jste technicky nebo businessově zaměření, důležitá je zvídavost.

Jako “Data knowledge partneři” se představí a předají znalost o svých datových strukturách Seznam.cz, Česká spořitelna, CCS, EnergoMonitor, Geewa, Avast a Flowreader.

Na technické straně si můžete pohrát s technologiemi, které se opravdu v běžném životě těžko dávají na jedno místo a jeden čas tak, abyste si mohli testovat své úvahy a porovnávat je v různých platformách naráz. Těšte se na věci jako Google BigQuery, Amazon Redshift, HP Vertica a Autonomy, R, Azure Machine Learning, SAP HANA, SAS Visual Analytics a Visual Statistics, GoodData, Chartio, ModGen, RapidMiner, Trifacta, Semantria, Forecast.io a spoustu dalších technologí a API na hraní.

Doufáme, že přijdete, užijeme si spousty zábavy a nakonec z toho vznikne pár zajímavých věcí.

Nahodili jsme stránku, eventbrite tickety a nestačili jsme se divit. V 1 ráno jsme to vypustili do světa, začali s 15 lístky zdarma a ty se rozebraly během první 10 minut. V jednu ráno! Pak jsme dali první batch lístku za 10 dolarů ­ byly pryč za dalších 5 hodin. Lístky jsme zdražovali a balíčkovali po kouskách ­ ke dnešnímu dni se přihlásilo přes 120 lidí a máme ještě cca. 20 míst, která můžeme rozdistribuovat.

Velké poděkování patří Google za podporu celé akce. Pokud budete chtít přijít, podívejte se na enterprise.hackathon.bi a použijte slevový kupón “GOOG”. Obdržíte na něj 50% slevu.

Moc se na vás těšíme :)

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Oslovte reklamami s produktovými informacemi ty správné zákazníky

Lidé stále častěji vyhledávají informace o produktech na internetu a inzerenti se snaží nabízet své produkty kupujícím, kteří o ně mají skutečný zájem.
Pokud své kampaně v Nákupech Google zapojíte i do partnerských vyhledávacích sítí, můžete oslovit uživatele, kteří hledají produkty na maloobchodních a komerčních webech ve vyhledávací síti Google. Tito prodejci (jako například Walmart.com) jsou součástí naší nejnovější služby AdSense pro Nákupy Google, která pomáhá přeměňovat návštěvnost webu v zisk.
Rozšíříte-li své kampaně v Nákupech Google také na tyto internetové stránky, oslovíte uživatele i mimo doménu google.com a Nákupy Google. Reklamy s produktovými informacemi se zobrazují spolu s kontextovými výsledky podle hledaných výrazů, produktové kategorie nebo názvu produktu. Pokud například v Nákupech Google prodáváte značkové hodinky a uživatel vyhledává značkové hodinky na maloobchodním partnerském webu, mohou se v tomto kontextu zobrazit vaše reklamy s produktovými informacemi.
Walmart AFSh -anon 2.png
Reklamy s produktovými informacemi na webu Walmart.com
Podobně jako u textových reklam platí, že pokud si zvolíte možnost propagovat reklamy s produktovými informacemi v partnerských sítích, nebude to mít vliv na vaše skóre kvality v doméně google.com.
Služba AdSense pro Nákupy Google je momentálně omezena na malý počet maloobchodních a komerčních webů. Po uvolnění produktu většímu počtu provozovatelů očekáváme, že se zvýší návštěvnost stránek inzerentů, kteří své reklamy s produktovými informacemi zapojí do vyhledávání v partnerských sítích. Pokud jako maloobchodník máte zájem zvýšit svůj zisk pomocí služby AdSense pro Nákupy Google, vyplňte prosím tento formulář pro zájemce.
Další informace o zapojení reklam s produktovými informacemi do partnerských sítí a hodnocení výkonu naleznete v centru nápovědy AdWords.

Autor příspěvku: Jesse Adkins, produktový manažer, reklamy ve vyhledávání


Za překlad zodpovídá Marek Bubeník, Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Využijte v reklamách pro mobilní vyhledávání každý znak

Lidé chtějí mít informace neustále na dosah, ať už je zajímá adresa nejbližší pizzerie nebo potřebují rezervovat letenky. A všechno, co potřebují, často vyhledávají na malých obrazovkách, někdy o šířce pouhých deset centimetrů. To znamená, že mobilní reklamy musí využít každý dostupný znak.

Dnes uvádíme vylepšení vzhledu reklam v chytrých telefonech, s kterým spotřebitelé snáze a rychleji vyhledají to, co je zajímá, i když jsou právě na cestách. Od 8. října 2014 se v reklamách pro mobilní vyhledávání mohou místo druhého řádku textu reklamy (popisný řádek 2) zobrazit rozšíření reklamy. Popisný řádek 2 se pak může a nemusí zobrazit, podle toho, jaký výkon se od něj očekává. Cílem této změny je nabídnout vašim zákazníkům v reklamách relevantnější a užitečnější informace. Mnozí inzerenti už text svých reklam optimalizovali s ohledem na delší nadpisy podle doporučených postupů, takže v mnoha případech není nutná žádná akce.

Zvýraznění informací, které vaše mobilní zákazníky zajímají nejvíce

Když se budou rozšíření reklam zobrazovat v tomto viditelnějším umístění, získají zákazníci snazší přístup k informacím o vaší firmě, například k adrese a zvláštním nabídkám. Jako
inzerenti tak můžete dosáhnout vyššího výkonu reklam. K dispozici máte následující funkce:

  • Rozšíření o popisky zajistí výraznější prezentaci vybraných produktů a služeb.
  • Rozšíření o lokalitu zákazníkům včas poskytnou užitečné informace o tom, kde firma sídlí.
  • Díky rozšíření o odkazy na podstránky mohou zákazníci přejít na konkrétní relevantní stránku na vašem webu, třeba na slevovou nabídku nebo propagační akci.

Jak to vypadá

Podívejme se, jak bude tato aktualizace fungovat, na příkladu konkrétní firmy – květinářství Růžový sen. Před aktualizací se lidem, kteří na Googlu hledali „kytice“, zobrazila reklama vlevo, ve které viděli adresu URL firemního webu, dva řádky obecných informací a odkaz na podání objednávky.

Odstraněním druhého řádku textu reklamy dáváme firmám další prostor, kde mohou zákazníky oslovit výzvou k akci nebo je jinak zapojit – v tomto případě dalším rozšířením o lokalitu. Spotřebitelé teď mají tři možnosti, jak jediným kliknutím na chytrém telefonu navázat kontakt s firmou Růžový sen: mohou navštívit mobilní web, odeslat objednávku nebo zobrazit trasu, kudy se dostanou do prodejny.

Jak využít mobilní reklamy naplno

Tato vylepšení od vás sice nevyžadují žádné konkrétní kroky, obecně ale doporučujeme n
ezapomínat na osvědčené postupy pro mobilní reklamy:

  • Ty nejdůležitější informace vždy umístěte do prvního řádku s textem reklamy (popisný řádek 1), abyste okamžitě reagovali na potřeby zákazníka. U textu dodržte povolený počet 35 znaků.
  • Aktivujte všechna relevantní rozšíření, která zákazníkům pomohou vyhledat informace rychleji a vám zvýší míru prokliku.
  • Pracujte s reklamami přednostně pro mobily a pomozte tak zákazníkům rychle a jednoduše reagovat na reklamu, i když jsou právě na cestách. Navíc dosáhnete lepších výsledků, když budou vaše reklamy relevantnější pro mobilní uživatele. Další informace

 


Po aktualizaci se potenciálním zákazníkům může v jediné reklamě vedle adresy URL webu, kreativy a formuláře pro online objednávky zobrazit také značka v Mapách Google, která ukazuje adresu květinářství.

Naše produkty neustále vyvíjíme tak, aby co nejlépe odpovídaly potřebám uživatelů a pomáhaly firmám spojit se s jejich zákazníky. Jsme přesvědčeni, že tyto novinky zajistí vašim mobilním reklamám vyšší výkon, ale máte možnost se od této nabídky odhlásit pomocí formuláře na této stránce centra nápovědy.

Autor příspěvku: Senthil Hariramasamy, produktový manažer, AdWords


Za překlad zodpovídá Marek Bubeník, Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Staň se Web Rangerem 2.0 a vzdělávej ostatní v internetové bezpečnosti

Dlouhodobě se snažíme o to, aby byl internet bezpečnějším pro všechny jeho uživatele, tedy nejen pro děti a mládež, která si dnes již život bez internetu nedokáže představit. Průzkum, který provedla Univerzita Palackého navíc potvrdil, že teenageři jsou velmi rizikovou skupinou z hlediska bezpečnosti na internetu.

Po úspěšném prvním ročníku jsme se společně s E-Bezpečím Univerzity Palackého v Olomouci a GEG ČR rozhodli zorganizovat Web Rangers 2.0 a vyškolit dvakrát tolik dětí, než tomu bylo loni.

Do projektu se letos poprvé zapojí i YouTube komunita mladých českých talentů, která dětem přiblíží vlastní zkušenosti s bezpečným pohybem na internetu a tvorbou obsahu na YouTube. Vybraní Web Rangeři se následně zúčastní workshopu, kde se dozví tipy a triky, jak používat internet bezpečně, plus další fígle, které se hodí, když jsou online. Při realizaci vlastních projektů na téma bezpečného chování na internetu jim pomůžou také “tety” z organizace GEG ČR.


Jak se stát Web Rangerem?
Zapojit se může každý český teenager ve věku 13-15 let, který má touhu říct svým vrstevníkům, jak je důležité chovat se opatrně ve virtuálním světě. Stačí když do 10. října vyplní přihlášku. Projekty Web Rangerů mohou mít podobu krátkého videa, komiksu, webu nebo blogu, mobilní aplikace, článku nebo besedy. Ty nejlepší pak odtajníme v druhé polovině ledna.

Inspirovat může i loňský finalista Robert Masare, který se zúčastnil, protože na internetu potkal mnohá nebezpečí a chtěl, aby se jim ostatní vyhnuli a nespadli do nich jako on. Díky svým zkušenostem z projektu stále pomáhá ostatním.

Více informací najdete na webu www.webrangers.cz, na YouTube kanále nebo na G+ stánce projektu.

Martina Ondrušová
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Objevte kouzlo historických a vzácných děl online na Knihách Google

Čtete rádi a lákají vás tajemství dob minulých? Pak tu máme něco pro vás. Spolu s Národní knihovnou ČR pracujeme na tom, abychom vám mohli zpřístupnit co nejvíce národních i mezinárodních pokladů literatury v elektronické podobě.

V těchto dnech proto probíhá digitalizace fondů starých tisků i sbírky Slovanské knihovny. V plánu je digitalizovat více než 140 000 svazků knih! Každý z vás tak bude mít možnost z pohodlí domova nebo pracoviště nahlédnout pouhým kliknutím do tištěného dědictví světových i českých dějin a kultury.

Ze sbírek Národní knihovny bylo dosud na Knihách Google zpřístupněno bezmála 25 000 vzácných knih a další budou postupně přibývat. Součástí již zpřístupněné sbírky jsou vzácné tituly od Jana Amose Komenského, jednoho z největších českých myslitelů, Jana Husa, Václava Hájka z Libočan nebo nejstarší česká kronika od Kosmase.

Annabella Weisl, manažerka pro strategická partnerství, Knihy Google, říká: „Technologie, které dnes máme k dispozici, nám umožňují nejen zachovat historii a kulturu pro budoucí generace, ale také ji svým způsobem opětovně oživit. Veřejně dostupné materiály a knihy jsou důležitou součástí světového dědictví a my jsme velmi rádi, že můžeme spolupracovat s Českou národní knihovou na zpřístupněni jejich vzácných sbírek nejen do České republiky, ale i celého světa.”

Celé to začalo už v roce 2011 intenzivními přípravnými pracemi. Knihy musely být opatřeny štítky, čárovým kódem, následovala elektronická katalogizace, fyzická i elektronická kontrola záznamů a ocenění knih kvůli určení pojistné hodnoty. Knihy vhodné pro digitalizaci se pak transportují do skenovacího centra za dodržení přísných bezpečnostních podmínek. Dbá se také na absolutní eliminaci poškození svazků zabezpečením proti nárazu, otřesu, ale třeba i vlhkosti.

Každých šest týdnů se tak můžete těšit na tisíce dalších a dalších digitalizovaných titulů. Najdete je na Knihách Google.

Příjemné čtení!

Martina Ondrušová
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Jsou vaše reklamy s produktovými informacemi připraveny na 31. srpna?

Začátkem tohoto měsíce jsme představili nástroj, který má inzerentům pomoci jednoduše aktualizovat své kampaně v Nákupech Google. Pokud jste již všechny své kampaně upgradovali, jste připraveni. Pokud ne a neučiníte tak do konce tohoto měsíce, bude to mít s příchodem září níže uvedený dopad na vaše reklamy s produktovými informacemi.

  • Fáze 1: Omezená funkčnost všech běžných reklamních kampaní s produktovými informacemi – Od 2. září nebudete již moci upravovat cílení produktů, max. nabídku CPC, reklamní text a cílovou adresu URL. Stav kampaní a rozpočty bude možné i nadále upravovat, abyste mohli spravovat své výdaje, dokud neproběhne automatická aktualizace reklamních kampaních s produktovými informacemi v Nákupech Google.

  • Fáze 2: Automatická aktualizace kampaní v Nákupech Google – V průběhu září proběhne u běžných reklamních kampaní s produktovými informacemi, které byly v předchozích několika týdnech zobrazeny, automatická aktualizace na novou kampaň v Nákupech Google s podobnou strukturou. Některé běžné reklamní kampaně s produktovými informacemi, nastavení a nabídky se z důvodu technických omezení nemusí do nové kampaně v Nákupech Google přenést. Jakmile proběhne automatická aktualizace běžných reklamních kampaní, obdržíte oznámení e-mailem a reklamy s produktovými informacemi přestanou být aktivní. Další informace o automatické aktualizaci naleznete v centru nápovědy AdWords.


Neváhejte s upgradem
Připomínáme vám, abyste aktualizovali své kampaně do začátku září a nastavili je podle své volby. Doporučujeme použít nástroj aktualizace, který vás krok za krokem provede celým procesem.
Další informace o ukončení běžných reklamních kampaní s produktovými informacemi a automatickém upgradu na kampaně v Nákupech Google naleznete v tomto článku v centru nápovědy. Máte-li nějaké otázky, navštivte fórum komunity AdWords nebo nás kontaktujte.


Autor: Eric Tholomé, ředitel produktového managementu, Nákupy Google


Za překlad zodpovídá Marek Bubeník, Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Navrhni svůj Doodle pro rok 2015

Pokud vás Doodly baví stejně tak jako nás, máte nyní opět příležitost poslat nám své návrhy na ten ryze český nebo i slovenský. Tyto grafické změny loga na google.cz nám připomínají důležité svátky, výročí a události roku, jako je narození významných osobností, ale i významné události z české i světové historie a aktuálního dění.


A co pro to musíte udělat? Je to jednoduché. Nejpozději do pátku 5. září nám prostřednictvím tohoto formuláře napište, která osobnost nebo událost si podle vás zaslouží mít v roce 2015 svůj vlastní Doodle.

Jako vždy hledáme půlkulatá nebo kulatá výročí, tedy ta, která končí pětkou nebo nulou. Z vašich tipů pak vybereme ty nejlepší. Vy se už jen nechte překvapit, zda právě váš nápad bude nakonec přeměněn do speciálního grafického loga Googlu.

Tento hezký zvyk začali spíše náhodou už v roce 1998 samotní zakladatelé Google Larry Page a Sergey Brin, ale pravidelně se o tvorbu Doodlů začal starat o dva roky později až jeden z techniků v Google, Denis Hwang, který má tuto zodpovědnost dodnes.

Pokud potřebujete inspiraci, podívejte se do galerie Doodlů, která je dostupná na www.google.com/doodles.

Děkujeme a těšíme se na vaše tipy,

Martina Ondrušová
Google ČR

Novinky z dílny Googlu můžete sledovat i na Google+ stránce českého Googlu nebo na Facebooku.

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Shoda s blízkými variantami pro všechna klíčová slova v přesné a frázové shodě

Uživatelé ne vždy píší všechna slova správně a ani nemusí dokonale ovládat psaní na klávesnici. Ve skutečnosti minimálně 7 % vyhledávání na Googlu obsahuje překlep nebo chybu. A čím delší vyhledávací dotaz, tím větší pravděpodobnost chyby. Uživatelé se však chtějí k hledaným firmám, výrobkům nebo službám dostat, i když nenapíší hledaný výraz zcela přesně.

Ať to jsou „dětské koloběžky“, „Dětské koloběžky“, nebo „dětská kloběžka“, zájemci o koupi koloběžky pro své dítě chtějí i přes drobné odchylky v hledaném výrazu vidět ty nejrelevantnější reklamy. Proto na konci září spouštíme pro všechna klíčová slova v přesné a frázové shodě shodu s blízkými variantami klíčových slov, která představuje intuitivní způsob, jak uživatele s vyhledávanými firmami či službami spojit.

Shoda s blízkými variantami má úspěch.



Tato funkce byla zavedena v roce 2012 a od té doby dosahují inzerenti výborných výsledků. Ve skutečnosti již převážná většina z vás shodu s blízkými variantami klíčových slov využívá a získává z přesné a frázové shody v průměru o 7 % více kliknutí se srovnatelnou mírou prokliku a konverzí. Tyto prokliky navíc jednak ukazují na vyšší míru využití klíčových slov, jednak představují cennou příležitost, kterou s klíčovými slovy s „nízkým objemem vyhledávání“ uživatel nezíská, neboť se u nich vyskytuje mnoho překlepů a zkratek.Přečtěte si o několika úspěšných příkladech z praxe, o které se s námi inzerenti podělili:

Shopify – „Snažíme se u svých zákazníků dosahovat výborné efektivity, velkého účinku a vysoké relevantnosti. A přesně to nám umožňuje shoda s blízkými variantami klíčových slov. Další možnosti shod ke klíčovému slovu „koupit online“ – jako např. „nákup online“ – vedly ke 100% zvýšení relevantních kliknutí u klíčových slov v přesné a frázové shodě, přičemž cena za proklik zůstává stabilní. Navíc jsme dosáhli cenné úspory času, protože už není nutné do kampaní ručně přidávat klíčová slova s chybami.“

Underground Elephant – „Vždy se snažíme pro naše klienty zvětšit dosah a zajistit, aby je jejich zákazníci při online vyhledávání našli. Možnost rozšířit v jejich účtech klíčová slova o shodu s blízkými variantami proto byla jednoznačná volba. Od implementace této funkce u jednoho konkrétního klienta jsme u klíčových slov v přesné shodě zaznamenali zvýšení počtu prokliků v účtu o 150 %, avšak cena za tato další kliknutí byla o 10 % nižší.“

Stitch America – „Díky shodě různých variant slov s jedním kořenem – jako „potištěné čepice“ pro „potisk čepic“ – nám klíčová slova v přesné a frázové shodě vygenerovala pětkrát více kliknutí. Ještě zajímavější je, že tato další návštěvnost stála jen polovinu původní ceny.“

Oslovte větší počet zákazníků.
Od konce září začneme spouštět shodu s blízkými variantami klíčových slov pro všechna klíčová slova v přesné a frázové shodě. Protože shoda s blízkými variantami byla už součástí výchozího nastavení kampaní, většina z vás nezaznamená ve shodách žádné změny. Inzerenti, kteří mají tento typ shody odhlášen, již nebudou mít od září možnost shodu s blízkými variantami zakázat. Klíčová slova v přesné a frázové shodě se pak tedy začnou spojovat i s blízkými variantami klíčových slov, což vám umožní se správnou reklamou zasáhnout více potenciálních zákazníků. Cílem je zároveň snížit cenu za proklik a zlepšit míru prokliku.

Jednodušší správa
S touto funkcí už pro požadované pokrytí nebudete muset vytvářet vyčerpávající seznamy chybných klíčových slov nebo jejich zkratek a dalších variant. Budete-li chtít přesněji definovat návštěvnost a snížit náklady, přidejte místo toho vylučující klíčová slova včetně blízkých variant, se kterými shodu nechcete. Tím můžete u kampaní zlepšit návratnost investic a nabídnout zákazníkům lepší dojem z reklamy. Přečtěte si více o výhodách vylučujících klíčových slov v našem novém dokumentu white paper o klíčových slovech.

Systém AdWords při spouštění reklam dává přednost klíčovým slovům, která se s hledanými výrazy přesně shodují. Proto můžete i nadále používat chybná a zkrácená klíčová slova a jiné blízké varianty. Pokud zjistíte, že výkon jednotlivých blízkých variant se výrazně liší, je možné ty výkonnější přidat jako samostatná klíčová slova a podle potřeby upravit i jejich nabídky.

Další informace o možnostech shody klíčových slov naleznete v tomto článku v centru nápovědy.

Autor: Jen Huang, produktový manažer, AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Strana 1 z 6412345...102030...Poslední »