Blogy

Strana 1 z 6512345...102030...Poslední »

Rok 2014 ve znamení bezpečnějšího internetu

V posledních dvou letech se v rámci našich vzdělávacích aktivit  intenzivně zaměřujeme na informování veřejnosti a mládeže o tom, jak se bezpečně pohybovat v online světě. Ani letošní rok nebyl výjimkou. Máme za sebou opět několik úspěšných projektů.

Letos jsme rozběhli již druhý ročník projektu Web Rangers pro mládež ve věku 13 – 15 let s cílem šířit znalosti a zkušenosti s bezpečným užíváním internetu. O zajímavé nápady rozhodně nebyla nouze, jeden z nich si můžete zhlédnout zde. Ty nejlepší příspěvky vyhlásíme v lednu 2015. Patronkou letošního ročníku se stala Táňa le Moigne, ředitelka českého a slovenského Googlu. Prostřednictvím Hangouts On Air hovořila s Web Rangery o tom, proč je jejich role tak důležitá. Celkem jsme v rámci tohoto projektu vyškolili již 149 strážců webu.


Více než 1 000 žáků základních škol se dozvědělo, jakým rizikům mohou být v prostředí internetu vystaveni, jak se chránit a bránit a jakým způsobem řešit různé krizové scénáře. To vše ve spolupráci s celorepublikovým projektem E-bezpečí. Ovšem ani pedagogové nezůstali pozadu. Spolu s Institutem pro další vzdělávání jsme uspořádali 64 seminářů ve 21 městech pro celkem 1 013 účastníků.

Pokud si nejste jistí, kde hledat informace o tom, jak s internetem bezpečně zacházet, můžete si prostudovat stránky Google Centrum pro bezpečnost. Pro více informací o iniciativách nás také můžete sledovat na Facebooku, Google+ anebo třeba na YouTube kanálu projektu Web Rangers.

Web Rangers_lowres_0076.jpg

Jan Keprta
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

YouTube Rewind 2014: Jaká videa nás bavila na YouTube v tomto roce?

Konec roku se blíží, pojďte se spolu s námi podívat i na ta nejpopulárnější videa za rok 2014.

Žebříček na českém YouTube stejně jako loni ovládla dvojice ViralBrothers. Další místa obsadila Ivanka Gottová s přáním pro svého manžela k 75. narozeninám, obří kříženec psa a pavouka, který je zároveň i nejpopulárnějším videem na YouTube celosvětově. Zájem Čechů vyvolal také mezinárodně úspěšný projekt “First Kiss”, jehož autorka Tatia Pllieva dala dohromady 20 lidí, kteří se nikdy nepotkali a jejichž úkolem bylo se políbit.

TOP 10 nejpopulárnějších videí na YouTube v Česku (virální videa)

  1. Train horn prank goes wrong! (Klakson z vlaku v autě) – ViralBrothers
  2. Debilní Kecy, co si kluci MYSLÍ, ale NEŘÍKAJÍ NAHLAS – ViralBrothers
  3. Karel Gott 75. narozeniny – dárek od manželky Ivany a dcer Charlotte Elly a Nelly Sofie – Ivana Gottová
  4. REVENGE 8 – PARANORMAL GHOST PRANK – ViralBrothers
  5. Mutant Giant Spider Dog (SA Wardega) – wardegasa
  6. REVENGE 9 – Cheating Prank Turns Into SUICIDE PRANK – ViralBrothers
  7. AZ-kvíz 18.8.2014 – Petr – saridcz
  8. FIRST KISS – Tatia PIlieva
  9. IMPORTER – NÁVOD NA PŘÍVĚSEK SOVA Z LOOM BANDS – IMPORTÉR-ČÍNA.CZ
  10. Shanghai Tower (650 meters) – on the roofs

Nejpopulárnějším songem se pro letošní rok stal Dark Horse od Katy Perry a Juicy J. Druhou příčku obsadil Calvin Harris se svým klipem Summer. Třetí místo patří českému singlu Neříkej mi baby od skupiny AquaBabes. Ovšem toto není jediný zástupce Česka v žebříčku, TOP 10 uzavírá Xindl X s písní V blbým věku.

TOP 10 nejpopulárnějších hudebních videí na YouTube v Česku (oficiální hudební videa)

  1. Katy Perry ft. Juicy J – Dark Horse
  2. Calvin Harris – Summer
  3. AquaBabes – Neříkej mi baby
  4. Shakira ft. Rihanna – Can’t Remember to Forget You
  5. #SELFIE – The Chainsmokers
  6. Sigma – Nobody To Love
  7. David Guetta & Showtekft. Vassy – Bad
  8. Shakira ft. Carlinhos Brown – La La La (Brazil 2014)
  9. Jason Derulo feat. Snoop Dogg – „Wiggle“
  10. Xindl X – V blbým věku

Chcete se podívat, jaká videa byla nejsledovanější nejen v Čechách, ale i celosvětově? Pak navštivte kanál YouTube Rewind, kde naleznete veškeré žebříčky.

Martina Joneková
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Česko v roce 2014 podle Vyhledávače Google

Každý rok uživatelé po celém světě do Vyhledávače Google zadají miliardy dotazů. Jste napnutí, čím Česko letos žilo, co nás zajímalo nebo naopak trápilo? Tak se spolu s námi pojďte podívat na žebříčky slov, o které letos v Česku vzrostl největší zájem ve Vyhledávači Google. Strhly nás hry, sport a dotkly se nás odchody známých osobností.

Nejvíc se na žebříčku za rok 2014 ve Vyhledávači Google posunula hra PixWords rozvíjející fantazii a slovní zásobu. Češi jsou národem křížovkářů a tak se není čemu divit, že tato hra zaujalo přední pozici žebříčku. Další hrou v TOP 10 je pak Flappy Bird. Na předních příčkách se umístily dvě známé osobnosti, jejichž tragický odchod překvapil mnoho lidí – Iveta Bartošová a Robin Williams. Své místo si v žebříčku samozřejmě našla i sportovní témata – ZOH v Soči, ČT Sport či tenisový turnaj Wimbledon.

Trendové výrazy ve Vyhledávači Google v Česku za rok 2014

  1. PixWords
  2. Iveta Bartošová
  3. Soči 2014
  4. Robin Williams
  5. ČT Sport
  6. Flappy Bird
  7. Jennifer Lawrence
  8. Nova Plus
  9. Wimbledon 2014
  10. Calzedonia

V rámci tematických žebříčků nás nejvíce zajímalo “kdo je gejmr”, “kde rostou houby” nebo “jak zhubnout”. Další české žebříčky najdete zde a ty vlastní si můžete snadno vytvořit pomocí služby Trendy Google.

Martina Joneková
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Startup Launch: Inspirujte se u (nejen) českých firem

Výzva pro všechny začínající firmy! V červnu jsme spustili nový program pro začínající technologické firmy z celého světa – Google Developers Startup Launch. K dnešnímu dni jsme pomohli více než 3 tisícům podnikatelů ve 150 zemích proměnit nápady v reálné webové stránky, služby, aplikace a produkty.

V následujících videích bychom se s vámi chtěli podělit o zkušenosti a tipy několika českých podnikatelů. Ačkoli některé z těchto společností již mají fázi začínající firmy daleko za sebou, zkušenosti společností Madfinger Games, Sygic a Futurelytics lze využít bez ohledu na to, v jaké fázi se právě nacházíte.

Jste zváni

Tato videa byla natočena v prostoru Node 5 – jedná se o sdílený pracovní prostor v Praze, kde mohou podnikatelé nalézt mentory, spoluzakladatele a další potřebné zdroje k rozvoji své firmy. Dobré zprávy však máme pro všechny, ať už sídlí kdekoli. Nedávno jsme představili Launchpad Online, sérii videí s radami pro začínající technologické firmy. V této sérii se snažíme podělit o znalosti na základě dotazů od podnikatelů, kteří používají naše služby. Začínáme pokyny technické povahy od našeho zástupce pro vývojáře +Wesleyho Chuna.

Program Startup Launch provozujeme ve spojení s programy Google Business Groups (GBG) a Google Developer Groups (GDG). Pokud jste tak dosud neučinili, doporučujeme vám proto navštívit některou z nadcházejících událostí v okolí. V České Republice vzniklo v tomto roce 12 komunit GBG. Po celém světě v roce 2014 podobné komunity uspořádaly více než 5 tisíc akcí, které začínajícím firmám pomohly spojit se s dalšími vývojáři a podnikateli.

Kromě událostí a online obsahu účastníkům tohoto programu nabízíme také kredity na používaní našich služeb. Nově založené začínající firmy mohou získat kredit na používání služeb Cloud Platform a AdWords v hodnotě 500 $ a firmy připravené rozjet své podnikání ve velkém mohou získat kredit na používání cloudových služeb Google ve výši až 100 000 $. O tuto podporu a informace o dalších událostech v programu Launchpad můžete požádat na stránce g.co/launch. Budeme se těšit!

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Zůstal vám letos v paměti zajímavý článek? Přihlaste ho do Novinářské ceny 2014!

Viděli jste v tomto roce chytlavý komiks, netradiční fotografii, četli jste zajímavý názor na blogu, investigativní příspěvek, nebo komentář? Nenechte si to pro sebe a přihlaste váš tip do 5. ročníku soutěže Novinářská cena 2014.

Soutěž každoročně vyhlašuje Open Society Fund v Čechách i na Slovensku ve spolupráci s Googlem. Přihlásit do soutěže můžete jakýkoliv příspěvek, který vás v roce 2014 zaujal, a to rovnou do 11 žánrových kategorií včetně dvou speciálních cen Googlu.

Tou první je Cena Googlu za inovativní online žurnalistiku, v rámci které se mohou přihlásit všichni, kteří prostřednictvím blogů, video-blogů či jiných online formátů včetně komplexních online projektů reagují na problémy společnosti. Druhou kategorií je speciální Cena Googlu pro mladé talenty datové žurnalistiky, která je určená studentům a mladým lidem do 30 let. Ti se mohou přihlásit se zajímavým nápadem, jak využít a zanalyzovat veřejná data a najít v nich nové souvislosti přínosné pro veřejnost.

Byla by škoda nechat kvalitní příspěvky bez povšimnutí, neváhejte proto a posílejte své tipy. Uzávěrka letošního ročníku je 2. února 2015.

Martina Joneková
Google ČR

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Bilancujeme – hudba, knihy, filmy na Google Play v Česku… a jeden vánoční dárek pro vás!


Google Play jsme uvedli v březnu 2012, za tu dobu se rozrostl na multimediální platformu a kromě aplikací nabízí různorodý obsah. V Česku lze vybírat kromě aplikací a her i z milionů knih, hudebních songů a filmů a mít k nim přístup jak ze svých zařízení s Androidem a iOS, tak jednoduše přes webové rozhraní.
Ptáte se, jaký obsah v Česku vede?

Konec roku se totiž nezadržitelně blíží, proto jsme se podívali na to, jaké knihy, filmy, hudba a aplikace v Česku v letošním roce vyvolaly na Google Play největší zájem. V Hudbě Google Play vede album Krásný smutný den kapely Vypsaná Fixa, v knihách byla nejpopulárnější Angličtina last minute a ve filmech zabodovala animovaná filmová komedie LEGO příběh. Žebříček nejstahovanejších aplikací v Česku ovládly hry, v čele s hlavolamem se slovy PixWords.

Nejpopulárnější knihy na Google Play v České republice za rok 2014 (leden – listopad)
  1. Angličtina last minute (Markéta Galatová, Anna Kronusová)
  2. Konec prokrastinace: Jak přestat odkládat a začít žít naplno (Petr Ludwig)
  3. 50 odstínů vášně (Laura Elias)

Nejpopulárnější alba na Google Play v České republice za rok 2014 (leden – listopad)
  1. Krásný smutný den (Vypsaná Fixa)
  2. Ghost Stories (Coldplay)
  3. Čecháček Made (Xindl X)

Nejpopulárnější filmy na Google Play v České republice za rok 2014 (červen – listopad)
  1. LEGO příběh
  2. Hobit: Šmakova dračí poušť
  3. Hobit: Neočekávaná cesta

Nejpopulárnější aplikace na Google Play v České republice za rok 2014 (leden – listopad)
  1. PixWords
  2. Subway Surfers
  3. Cut the Rope 2
Jako bonus jsme vám přibalili jeden vánoční dárek. Ve spolupráci s Acerem dnes oficiálně uvádíme na český trh Chromebooky, o které naši uživatelé dlouhodobě projevují zájem. Chromebooky splňují potřeby těch, kdo hledají cenově dostupné a zároveň kvalitní zařízení, které je založené na rychlosti, jednoduchosti a bezpečnosti. Acer Chromebooky přicházejí ve čtyřech modelech a s jejich koupí navíc získáte úložiště o velikosti 1TB na Disku Google a na 60 dní Hudbu Google Play zdarma.

Martina Ondrušová

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Snadnější odstraňování problémů v Merchant Center s novou kartou Diagnostika

Úspěšné reklamy s produktovými informacemi vycházejí z dobrých údajů o produktu. V rámci příprav vánočních kampaní v Nákupech Google je důležité zajistit, aby data neobsahovala žádné chyby a vaše produkty se tak mohly bez problémů zobrazovat kupujícím. Připravili jsme nástroj, který vám pomůže identifikovat potenciální a aktuální problémy. Jedná se o novou kartu Diagnostika v Google Merchant Center.


Na kartě Diagnostika naleznete souhrnný přehled problémů souvisejících s účtem Merchant Center, zdroji a položkami. Tato karta nahrazuje dřívější sekci Kvalita dat a nabízí ještě lepší informace o úrovni údajů o produktech. Díky ní můžete snadněji a rychleji určit, které problémy jsou nejzávažnější, a ihned je odstranit.


Na kartě Diagnostika naleznete také nové nástroje:
  • Historický přehled stavu položek, kde rychle odhalíte změny, které způsobily aktuální zamítnutí položek.
  • Přehled ke stažení obsahující všechny dotčené položky a důvody zamítnutí.
  • Metriku návštěvnosti a dopadu, která vám pomůže zjistit, které položky jsou momentálně ovlivněny danými problémy.
Seznamte s novou kartou Diagnostika v účtu Merchant Center ještě dnes. Další informace o souvisejících změnách naleznete v centru nápovědy.

Autoři: Tom Beyer a Sven Herschel, produktový management, Nákupy Google


Za překlad zodpovídá Pavel Tekel

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Podrobnější informace a vylepšené přehledy v kampaních v Nákupech Google

Chcete zvýšit počet zobrazení a kliknutí na produkty v kampaních v Nákupech Google? Nebo chcete objevit, kde marníte příležitosti, zlepšit strategii nabídek a posílit svou přítomnost na mobilních zařízeních? V loňském roce jsme uvedli data o konkurenčním prostředí, která vám umožňují nalézt odpovědi na podobné otázky, a dnes s radostí představujeme několik rozšíření, jež vám pomohou optimalizovat kampaně v Nákupech Google a oslovit kupující na všech zařízeních.


  • Přehled statistik aukcí umožňuje porovnat vaše reklamy s produktovými informacemi s ostatními inzerenty, kteří se účastní stejných aukcí jako vy. Na základě podílu zobrazení, míry překrytí a podílu vítězných zobrazení odvodíte trendy mezi vašimi kolegy a strategické příležitosti, jak zlepšit strategii nabídek.
  • Ukazatel Podíl zobrazení ve vyhledávání prošel vylepšením, nabízí užitečnější informace a také je propojený s textovými reklamami. Nyní můžete analyzovat svůj podíl hlasu s mírou podrobnosti, kterou sami zvolíte – s podílem zobrazení ve vyhledávání na úrovni reklamních na kartě Dimenze. Podíl ztracených zobrazení (rozpočet) vám ukáže, které kampaně jsou omezeny nízkým rozpočtem, a Podíl ztracených zobrazení (hodnocení) zase, které kampaně je třeba lépe optimalizovat. Podíl zobrazení ve vyhledávání nyní počítáme na úrovni účtu, proto se pro měsíce říjen a listopad může tento ukazatel lišit.
  • K přípravě propracovanější strategie nabídek slouží segmentace podle zařízení a času. Z přehledu statistik aukcí rozděleného podle zařízení a dne se dozvíte, zda vaši kolegové získali o víkendu více zobrazení na mobilních zařízeních.
  • Simulátor nabídek ukazuje, jaké mohly být výstupy reklamní kampaně, kdybyste jinak nastavili výši nabídek. Simulátor můžete přidat na kartu Produktových skupin a vyhledat třeba skupiny, které vám zajistí největší nárůst kliknutí.
  • Ploché zobrazení produktových sestav nabízí další způsob, jak analyzovat výkon. Produktové skupiny můžete v rámci reklamní sestavy seřadit podle údajů o výkonu a snadno určit, které z nich je třeba optimalizovat. Údaje můžete seřadit třeba podle podílu zobrazení, vyhledat několik produktových skupin s nejnižším podílem a pomocí pár kliknutí vyladit související nabídky.

Věříme, že díky těmto rozšířením naleznete to nejlepší nastavení reklam a vytvoříte efektivní kampaně v Nákupech Google na nadcházející vánoční svátky. Nadále budeme připravovat přehledy, které vám přinesou co nejužitečnější data. Další informace naleznete v centru nápovědy v článcích na téma statistiky v přehledu Statistik aukcí, podíl zobrazení ve vyhledávání, odhadování výkonu pomocí Simulátoru nabídek a ploché zobrazení produktových sestav.

Autor: Dimitris Meretakis, produktový manažer, Nákupy Google

Za překlad zodpovídá Pavel Tekel

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Hromadně personalizované kreativy

Na začátku tohoto roku jsme oznámili, že se chystáme přijít s nástroji, které budou konkrétně vycházet vstříc inzerentům s rozsáhlými kampaněmi. Mluvili jsme o nich jako o nástrojích pro náročné uživatele. Mají našim nejnáročnějším inzerentům pomoct oslovovat zákazníky hromadně, aby se jim s účtem jednodušeji pracovalo a mohli svoje kroky zakládat na údajích a statistikách.


Během několika příštích měsíců těchto nových nástrojů uvedeme hned několik. Jako první přichází na řadu personalizátory reklam, které se hodí k tématu na tento měsíc – hromadné optimalizaci kreativ. 

Hromadné kreativy v reálném čase

Pokud mají inzerenti, kteří mají tisíce, či dokonce miliony produktů, zobrazovat pro každý výrobek nebo promo akci personalizované sdělení, zabere jim to spoustu času a dá hodně práce. Personalizátory reklam vám umožní zobrazovat zákazníkům v reálném čase vysoce relevantní reklamy. Platí to i v případě, že máte tisíce (či dokonce miliony) výrobků, služeb nebo promo akcí, které se každý den mění.

Třeba společnosti Extra Space Storage umožnily personalizátory reklamy zobrazit každému ze zákazníků relevantní dynamickou reklamu a úžasně škálovat tvorbu reklam. Co k tomu říkají: „Když jsme pomocí personalizátorů reklam do textů našich reklam dynamicky vložili podrobnosti o ceně a čase, došlo ve srovnání s tím, kdy jsme tyto údaje vkládali sami, ke zvýšení CTR o 113 %. Stále víc jsme pociťovali potřebu zobrazovat to správné sdělení správnému zákazníkovi. Google nám předložil řešení na stříbrném podnose.“

Jak to funguje

Personalizátory reklam vytváří úžasně relevantní a dobře načasované reklamy na základě řady různých vstupních údajů, například informací o vaší firmě. Začnete tím, že prostřednictvím tabulky jednoduše uvedete podrobnosti o firmě, jako jsou produkty, ceny, načasování promo akcí, a pro které kampaně, reklamní sestavy nebo klíčová slova jsou relevantní. Tyto informace se vyplní do části Firemní údaje Sdílené knihovny AdWords. Tady se dají uložit a odtud je i k zobrazení reklamy použijeme.

Pak vytvoříte reklamy s personalizátory. Jedná se o parametry, podle kterých víme, které informace z tabulky chcete do svých reklam vložit. AdWords dynamicky zpracuje informace o produktu, kterém mají největší relevanci pro to, co zákazník právě hledá, a vloží je do vašeho textu reklamy. Ušetříte čas a každému ze svých zákazníků nabídnete pokaždé skvělé dojmy z personalizované reklamy.

Základ vašeho úspěchu

Tyto vysoce personalizované textové reklamy nabízí nespočet různých způsobů, jak dosáhnout úspěchu. Jaké možnosti vám personalizátory reklam vlastně nabízí?

Spojte se se zákazníky hromadně: Vytvořte jedinou textovou reklamu, která bude mít stovky variant. Každému potencionálnímu zákazníkovi můžete zobrazit jen tu nejrelevantnější reklamu.


Zobrazujte výzvy k akci v reálném čase: Když vám bude právě končit nějaká promo akce, můžete o tom zákazníky v reálném čase informovat.



Optimalizujte pracovní postupy: Ušetřete čas, který byste strávili vývojem a opakovaným odesíláním textů reklam. AdWords vytvoří relevantní reklamy za vás.



Řadě inzerentů se už pomocí personalizátorů reklam podařilo efektivně oslovit svoje publikum a dosáhnout svých cílů v oblasti výkonu.

Ben Arabov z agentury Elite SEM prohlašuje: „Když se naše agentura o personalizátorech reklam dozvěděla poprvé, hned jsme po této příležitosti skočili. Domnívali jsme se, že tato funkce bude impulzem pro hodnotná kliknutí, a to se nám i potvrdilo. Klientům se výrazně zvýšily klíčové indikátory výkonu (KPI) – někdy poskočily až na dvojnásobek. Získali jsme tak možnost podpořit přírůstky v oblasti výkonu nejenom v rámci promo akcí, ale taky z dlouhodobého výhledu.

HomeAdvisor.com je bezplatný online nástroj, který slouží k vyhledání důvěryhodných profesionálů na stavební a domácí práce. Co říkají o personalizátorech: „Když jsme mohli nově zobrazovat vysoce personalizované textové reklamy, které zvýrazňuji naše nejnovější nabídky, výrazně se nám zlepšil výkon vyhledávání a podstatně se zvýšila i CTR.

V agentuře Merkle | IMPAQT zase personalizátory reklam využili k efektivnímu odpočítávání dnů, které zbývají do začátku sezónních promo akcí, a k dosažení lepších výsledků u zákazníků: „Pomocí této funkce jsme odpočítávali dny, které zbývaly do začátků svátečních slev. Zjistili jsme, že u tohoto textu reklamy byly konverze asistované proklikem a zobrazením daleko častější než u jiných textů. Tento text reklamy nám taky o svátcích a ještě týden po nich získával častější konverze. Do budoucna se personalizátory reklam chystáme dál používat pro sezónní i stálé promo akce.

Začínáme

Personalizátory reklam ušetří čas inzerentům a zobrazují aktuálnější a relevantnější reklamy. Zákazníkům zase zobrazují reklamy obsahující vhodné a čerstvé informace, které se vztahují přímo k tomu, co právě vyhledávají. Zákazníci si odnášejí lepší dojem, vy zase lepší výkon svých textových reklam.

Tuto funkci uvedeme na celosvětový trh v několika příštích týdnech. Další informace o tom, jak začít, najdete v centru nápovědy AdWords.

Autor: Karen Yao, produktová manažerka skupiny, AdWords

Za překlad zodpovídá Marek Bubeník

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Nejlepší tipy, jak se připravit na vánoční nákupy

Rok se převrátil do své poslední čtvrtiny a Vánoce se kvapem blíží. Podle našeho nedávného výzkumu plánuje 29 % lidí začít s vánočními nákupy do konce října. My to dobře víme, a proto jsme pro maloobchodníky připravili seznam doporučených postupů k vánočním svátkům, které vám pomohou maximalizovat vaše investice do kampaní ve Vyhledávání i Nákupech Google. Mimoto bychom vás rádi seznámili také s trendy loňského roku a tipy týmu Nákupů Google, jak se co nejlépe připravit na závěr roku.

Zvýšený objem nákupů řešte již dnes. V minulém roce se počet návštěvníků webových stránek obchodníků díky inzerci v Nákupech Google zvýšil oproti předchozímu období celkem dvojnásobně1, Tento trend pokračoval a v červenci návštěvnost webů přicházející z Nákupů Google překonala výsledky za celé minulé vánoční období.2 Nejenom, že zájem spotřebitelů roste, ale také začíná mnohem dříve. Náš průzkum ukázal, že v loňském roce vzrostl zájem spotřebitelů o velké výprodeje o 27 % oproti roku 2013 a související vyhledávání začalo asi o týden dříve než v předchozím roce. Abyste využili této příležitosti co nejlépe, začněte svůj marketing plánovat již teď a použijte k tomu naše doporučené postupy.

Oslovte kupující na mobilních zařízeních. Nejlepší způsob, jak se propojit se zákazníky, je být ve správný čas připraven tam, kde hledají vaše produkty – což je stále častěji na mobilních zařízeních. V době loňských vánočních svátků přinesla mobilní zařízení 35 % veškeré návštěvnosti prodejních webů a do listopadu 2014 se očekává nárůst na 43 %.3 V minulém roce byly Nákupy Google celosvětově zdrojem více než 3x větší návštěvnosti maloobchodních webů na chytrých telefonech oproti předchozímu roku.1 Proto se určitě připravte na to, že velká část vašich kupujících na váš web letos zavítá z mobilních zařízení.

Poskytujte zákazníkům aktuální a přesné informace. Cena a doprava jsou dva nejdůležitější faktory, které ovlivňují rozhodnutí zákazníků, zda produkt koupit online.4 Pravidelnou aktualizací a odesíláním zdrojů dat zajistíte, že kupující uvidí stejné ceny a produktové informace jak v reklamách v Nákupech Google, tak na vašem webu. K lepšímu uživatelskému prostředí vám také pomůže automatická aktualizace položek, díky které se údaje v Nákupech Google aktualizují podle informací na vašem webu. Pokud nabízíte dopravu zdarma, uveďte to v textové reklamě nebo použijte nový nástroj na konfiguraci dopravy, aby byla tato skutečnost zohledněna i v reklamách s produktovými informacemi.

Propagujte se jinak než konkurence. Vzhledem k silné konkurenci v době vánočních svátků se zákazníci o nákupu rozhodují především na základě promo akcí. To se jednoznačně ukázalo minulý rok, kdy 92 % všech kupujících využilo nějaké speciální akce.5 Zamyslete se nad tím, jak se odlišit od konkurence a jak upozornit zákazníky na svou jedinečnou nabídku.

Další tipy naleznete v našem seznamu doporučených postupů k vánočním nákupům nebo se připojte k našemu vysílání Učte se s Googlem (formou Hangoutu on Air), které se v koná 30. října v 10:00 hod. PST a kde zazní další rady k prodeji v období vánočních nákupů.



Autorka: Shelby Coyne, produktová marketingová manažerka, Nákupy Google

1 Interní data společnosti Google za období od října 2012 do října 2013, globálně.
2 Interní data společnosti Google za období od října 2013 do října 2014, globálně.
3 Zpráva IBM Online Retail Holiday Readiness Report, červen 2014, USA.
(Pozn.: IBM mezi mobilní zařízení počítá chytré telefony a tablety.)
4 Shop.org, dokument Holiday Planning Guide, únor 2014, USA.
5 Průzkum Baynote Holiday Shopper Survey, leden 2014, USA.


Za překlad zodpovídá Marek Bubeník, Google AdWords

Zdrojový článek se nachází na serveru Google Blog ČR.

Strana 1 z 6512345...102030...Poslední »

Doporučujeme

Ucelenou nabídku hromadných slev naleznete na slevovém portálu Slevy4U.cz.

Široký výběr grafických webových šablon pro tvorbu Vaší webové prezentace.

Pokud nevíte, co je to za nevyžádaný hovor, či kdo volal, zkuste službu KdoMiVolal.cz.

Nejvyšší mrakodrapy a budovy na světě a v ČR.

Zákaznická podpora od EMEA

Rychlá diagnostika a řešení problémů díky službě WebEx Support Center.